LeetrN Skrivet 29 November 2009 Rapport Dela Skrivet 29 November 2009 (redigerat) God Morgon, nu är det så att jag ska köpa en ny dator och dom har börjat rea på komplett så då tänkte jag att det var dags :D. Efter som att Månadens Datorpaket, Få Det Bästa För Pengarna! är lite out of date så gör jag en ny tråd. Jag har 2 krav prcessorn ska vara 2,80 ghz+ och sedan ska det vara nvidia sedan behöver jag ingen mus musmatta skärm osv. Och ca priset 6-8k Sedan undrar jag också hur man vet vad som passar med vad? Redigerat 5 Januari 2010 av LeetrN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CarlPhilip Skrivet 29 November 2009 Rapport Dela Skrivet 29 November 2009 God Morgon, nu är det så att jag ska köpa en ny dator och dom har börjat rea på komplett så då tänkte jag att det var dags :D. Efter som att Månadens Datorpaket, Få Det Bästa För Pengarna! är lite out of date så gör jag en ny tråd. Jag har 2 krav prcessorn ska vara 2,80 ghz+ och sedan ska det vara nvidia sedan behöver jag ingen mus musmatta skärm osv. Och ca priset 6-8k Sedan undrar jag också hur man vet vad som passar med vad? Jag tror att du måste gå efter vilken Socket (Fäste?) delarna har... 6-8K tycker jag du ska köra Intel Core 2 Duo eller Intel Core 2 Quad. De är väldigt bra prisvärda processorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 29 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 29 November 2009 Okej :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 29 November 2009 Rapport Dela Skrivet 29 November 2009 http://i47.tinypic.com/2vmeoaf.jpg kanske Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 29 November 2009 Rapport Dela Skrivet 29 November 2009 Maybe this ;) 4-kärnig fet processor och DDR3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 29 November 2009 Rapport Dela Skrivet 29 November 2009 (redigerat) Håller med Deathmetal till viss del men vi kan gå mycket bättre om du är villig att byta nvidia mot ati. Jag vet att det kan vara svårt men för tillfället är det så att bara ati har dx11 och mer eller mindre alla deras nya kort spöar nvidia i hästlängder. http://img39.imageshack.us/img39/8928/nybild3.png Edit: Dock är jag lite tveksam, vill du kanske ha operativsystem med? :P Redigerat 29 November 2009 av saverty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 29 November 2009 Rapport Dela Skrivet 29 November 2009 Håller med Deathmetal till viss del men vi kan gå mycket bättre om du är villig att byta nvidia mot ati. Jag vet att det kan vara svårt men för tillfället är det så att bara ati har dx11 och mer eller mindre alla deras nya kort spöar nvidia i hästlängder. http://img39.imageshack.us/img39/8928/nybild3.png Edit: Dock är jag lite tveksam, vill du kanske ha operativsystem med? :P Håller också med om att ATI är så mycket bättre. Men är inte HD4890 1GB bättre än HD5770 1GB? kostar cirka 200kr mer bara :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 30 November 2009 Rapport Dela Skrivet 30 November 2009 Håller med Deathmetal till viss del men vi kan gå mycket bättre om du är villig att byta nvidia mot ati. Jag vet att det kan vara svårt men för tillfället är det så att bara ati har dx11 och mer eller mindre alla deras nya kort spöar nvidia i hästlängder. http://img39.imageshack.us/img39/8928/nybild3.png Edit: Dock är jag lite tveksam, vill du kanske ha operativsystem med? :P Håller också med om att ATI är så mycket bättre. Men är inte HD4890 1GB bättre än HD5770 1GB? kostar cirka 200kr mer bara :o HD4890 stödjer inte DirectX 11. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 30 November 2009 Rapport Dela Skrivet 30 November 2009 (redigerat) Håller med Deathmetal till viss del men vi kan gå mycket bättre om du är villig att byta nvidia mot ati. Jag vet att det kan vara svårt men för tillfället är det så att bara ati har dx11 och mer eller mindre alla deras nya kort spöar nvidia i hästlängder. http://img39.imageshack.us/img39/8928/nybild3.png Edit: Dock är jag lite tveksam, vill du kanske ha operativsystem med? :P Håller också med om att ATI är så mycket bättre. Men är inte HD4890 1GB bättre än HD5770 1GB? kostar cirka 200kr mer bara :o Det är mycket rätt tänkt my young padawan :D Men endast i applikationer som inte stöder dx11. Därför kan det vara svårt att välja och det blir troligen helt upp till Tc att plocka det han känner sig mest trygg med. Redigerat 30 November 2009 av saverty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 1 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Okej tack för alla svaren :D Vet ni något ställe där man kan köpa ett helt genomskinligt chassi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Razec Skrivet 1 December 2009 Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Okej tack för alla svaren :D Vet ni något ställe där man kan köpa ett helt genomskinligt chassi Begagnat på blocket och tradera osv. Eller bygg ett själv vetja B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 1 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 1 December 2009 Okej tack för alla svaren :D Vet ni något ställe där man kan köpa ett helt genomskinligt chassi Begagnat på blocket och tradera osv. Eller bygg ett själv vetja B) hur fan gör man ett genomskinligt chassi? lol :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.