Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp Kolla Sida 4 Nu I Stället.


LeetrN
 Dela

Rekommendera inlägg

God Morgon, nu är det så att jag ska köpa en ny dator och dom har börjat rea på komplett så då tänkte jag att det var dags :D. Efter som att Månadens Datorpaket, Få Det Bästa För Pengarna! är lite out of date så gör jag en ny tråd.

 

Jag har 2 krav prcessorn ska vara 2,80 ghz+ och sedan ska det vara nvidia sedan behöver jag ingen mus musmatta skärm osv.

 

Och ca priset 6-8k

 

Sedan undrar jag också hur man vet vad som passar med vad?

Redigerat av LeetrN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst CarlPhilip

God Morgon, nu är det så att jag ska köpa en ny dator och dom har börjat rea på komplett så då tänkte jag att det var dags :D. Efter som att Månadens Datorpaket, Få Det Bästa För Pengarna! är lite out of date så gör jag en ny tråd.

 

Jag har 2 krav prcessorn ska vara 2,80 ghz+ och sedan ska det vara nvidia sedan behöver jag ingen mus musmatta skärm osv.

 

Och ca priset 6-8k

 

Sedan undrar jag också hur man vet vad som passar med vad?

Jag tror att du måste gå efter vilken Socket (Fäste?) delarna har...

 

6-8K tycker jag du ska köra Intel Core 2 Duo eller Intel Core 2 Quad. De är väldigt bra prisvärda processorer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Deathmetal till viss del men vi kan gå mycket bättre om du är villig att byta nvidia mot ati. Jag vet att det kan vara svårt men för tillfället är det så att bara ati har dx11 och mer eller mindre alla deras nya kort spöar nvidia i hästlängder.

 

http://img39.imageshack.us/img39/8928/nybild3.png

 

Edit: Dock är jag lite tveksam, vill du kanske ha operativsystem med? :P

Redigerat av saverty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Deathmetal till viss del men vi kan gå mycket bättre om du är villig att byta nvidia mot ati. Jag vet att det kan vara svårt men för tillfället är det så att bara ati har dx11 och mer eller mindre alla deras nya kort spöar nvidia i hästlängder.

 

http://img39.imageshack.us/img39/8928/nybild3.png

 

Edit: Dock är jag lite tveksam, vill du kanske ha operativsystem med? :P

Håller också med om att ATI är så mycket bättre. Men är inte HD4890 1GB bättre än HD5770 1GB? kostar cirka 200kr mer bara :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Deathmetal till viss del men vi kan gå mycket bättre om du är villig att byta nvidia mot ati. Jag vet att det kan vara svårt men för tillfället är det så att bara ati har dx11 och mer eller mindre alla deras nya kort spöar nvidia i hästlängder.

 

http://img39.imageshack.us/img39/8928/nybild3.png

 

Edit: Dock är jag lite tveksam, vill du kanske ha operativsystem med? :P

Håller också med om att ATI är så mycket bättre. Men är inte HD4890 1GB bättre än HD5770 1GB? kostar cirka 200kr mer bara :o

 

HD4890 stödjer inte DirectX 11.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Deathmetal till viss del men vi kan gå mycket bättre om du är villig att byta nvidia mot ati. Jag vet att det kan vara svårt men för tillfället är det så att bara ati har dx11 och mer eller mindre alla deras nya kort spöar nvidia i hästlängder.

 

http://img39.imageshack.us/img39/8928/nybild3.png

 

Edit: Dock är jag lite tveksam, vill du kanske ha operativsystem med? :P

Håller också med om att ATI är så mycket bättre. Men är inte HD4890 1GB bättre än HD5770 1GB? kostar cirka 200kr mer bara :o

 

Det är mycket rätt tänkt my young padawan :D Men endast i applikationer som inte stöder dx11. Därför kan det vara svårt att välja och det blir troligen helt upp till Tc att plocka det han känner sig mest trygg med.

Redigerat av saverty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...