Hoppa till innehåll

Sony Kontrakt Med Ibm Angående Ps4


GangsterTwist
 Dela

Rekommendera inlägg

Allt detta är rykten.

 

Så Sony vill använde IBMs POWER7 CPU för PS4.

Själva POWER7 är inte färdigbyggd ännu, det sägs vara klart vid 2012. När PS4 kommer släppas. (FETA RYKTEN)

 

Källa: http://www.playfire.com/a/forum/general-di...on/thread/60381

 

(Googla det också, finns en hel del länkar angående detta)

 

 

Nu kan vi diskutera dessa rykte, och era personliga åsikter.

 

I go first:

Jag tror de är fullt möjligt att PS4 kommer vid 2012-2013.

Har för mig att Sony har 6 år avstånd mellan deras konsoller. Och år 2012 har PS3 funnits för allmänheten i 6 år. Belive it or not. Men de känns som 3 år! För att PS3 hade en väldigt seg start.

 

Sedan har jag läst någonstans för länge sen att Sony ville släppa sin nästa konsoll före alla andra (Microsoft).

För att undvika den långsamma starten och få fler köpare. (jag har ingen källa, men har läst de någonstans).

Redigerat av GangsterTwist
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Playstation 2 släpptes 2000, ps3 2006/7

Ps2an håller än. Ps3 ska hålla minst 10 år säger sony.

 

Tror inte att konsollen kommer vid 12/13 utan mer 2015

Jao, det har dem faktiskt sagt.

 

Alla 360 fanboys säger att "Xbox 720" kommer 2010! Skulle tro att Microsoft nästan konsol kommer vid 2015.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja PS3 kommer säkert hålla/supportas i 10 år, men de betyder inte att PS4 kan släppas. De betyder just bara att dom kommer fortsätta ge spel o.s.v. till PS3 också.

 

Dom släppte ju PS3 när PS2 hade funnits i 6 år. När PS3 funnits i 6 år kanske dom släpper PS4 och fortsätter supporta PS3 i 4 år till. (som dom gör med PS2)

 

Fortfarande så är 2012 året PS4 borde komma ifall de fortsätter med 6 års mellanrum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men kan det bli ett nytt Playstation utan Playstations ägare och "pappa"?

 

Ken Kutaragi (Playstations pappa) slutade ju sin tv-spels kärriär, strax efter att PS3 had blivit färdigt.

 

"Han är Playstations pappa. Han är hjärnan bakom Playstation, Playstation 2 och Playstation 3. Men nu lämnar Ken Kutaragi konsolbranschen för att söka nya utmaningar."

 

För att han är väl företagare för Sony också, eller?

Redigerat av ZaaalZaa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Playstation 2 släpptes 2000, ps3 2006/7

Ps2an håller än. Ps3 ska hålla minst 10 år säger sony.

 

Tror inte att konsollen kommer vid 12/13 utan mer 2015

Jao, det har dem faktiskt sagt.

 

Alla 360 fanboys säger att "Xbox 720" kommer 2010! Skulle tro att Microsoft nästan konsol kommer vid 2015.

 

Jag tror att om "Xbox 720" släpps 2010 så skulle vi fått reda på det av Microsoft. så jag tycker att 2015 låter rimligare även om det känns som väldigt långt fram i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har ju vart så mycket snack med ibm och cellen dem senaste veckorna så för mig känns det som hela nästa generations Sony konsoll ligger i limbo. De kanske Vill att den ska släppas 2012 men med alla dessa problem och nya arkitekturer, well I just don't know anymore.

 

Var det inte snack förresten att detta byte skulle innebära att ps4 inte kommer få bakåtkompatibilitet med ps3? För vad jag förstått var det så att Ibm byggde på cell och dess efterföljare men att dem gav upp med tekniken eftersom den var "sliten" på vissa ställen, för dess syfte alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ingen aning saverty.

 

Men jag tror inte Sony kommer sluta göra konsoller bara för Ken Kutaragi vill syssla med annat. De låter bara idiotiskt.

Jag vet faktist inte, men skulle det bli likadant som dom förra konsolerna?

För Playstation har ju altid varit sitt "eget" och dom har ju alltid haft Kutaragi på sin sida, för dom har aldrig arbetat med Nintendo eller Microsoft när det gäller spel.

 

Men... Nintendo och Playstation tänkte igentligen göra det första Playstationet, men bara några veckor efter realesen drog Nintendo Kutaragi vid näsan och började arbeta med Philips, som inte blev en direkt succe: Gamecube.

 

Och sen efter det blev Playstation helt självständigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag menar är att Playstation altid har varit på samma spår, inriktat.

 

Aldrig några riktiga söta små party spel som Nintendo, eller några typiska chippade X-Boxs med alla spel i redan.

 

Jag tror om det kommer ett nytt PS så kommer det bli väldigt olikt dom äldre konsollerna, inte samma chock som PS1, inte samma uppenbarelse som PS2 och absolut inte samma upplevelse som PS3!

 

Jag tror det kommer bli helt olikt, ALLA andra konsoler sony har gjort.

 

Med tanke på att denna källa bara är ifrån en vanlig "ljugar" sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...