Dezen Skrivet 9 December 2009 Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 (redigerat) Tjena. Det är såhär att jag är nybörjare på html och vi fick en uppgift att göra en egen hemsida. Jag slängde ihop något små-lamt i sista minuten och det funkade fint. Sen la jag upp den på en webhost och då gick allt åt skogen. Bland annat slutade nästan alla bilder att fungera etc. Har fixat till det mesta men det finns fortfarande ett par fel som jag skulle uppskatta om ni kunde hitta och hjälpa mig med :) På första sidan ska det starta ett ljud automatiskt, i FF ser jag en liten meny men kan inte starta ljudet, i IE ser jag inte menyn heller utan bara en ruta. Min polare ser däremot bara menyn i IE. I FF ser man heller inte bakgrundsbilden som jag har lagt in på den övre och vänstra framen. Om ni hittar mer som verkar konstigt kan ni ju säga till. Hjälp uppskattas. http://dezen.net84.net/index.htm Mitt nya projekt börjar närma sig sitt slut men jag har lyckats få lite problem även här. Eftersom jag måste vara klar tills onsdag blir jag väldans glad för snabb hjälp :P De två nedersta länkarna i menyn vill inte fungera trots att jag har rätt url. Om ni ser något fel där kan ni ju hojta till. När man har tryckt in på topp 5, dör menyn helt, någon som kan komma på varför? Andra förslag och kommentarer uppskattas såklart även på denna sida. SIDAN: Ynkels video! Creds till Arako som gjorde logotypen uppe till höger. Redigerat 14 December 2009 av Dezen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 9 December 2009 Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 Använder Firefox. Ljudet startar som det ska. Ser bakgrundsbilden i övre och vänstra framen. Dock kan jag ju hålla med om att proportionerna är lite underliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 9 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 Proportionerna är inte så viktiga, men då antar jag att det är något fel med mitt firefox :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 9 December 2009 Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 Vart är sidan då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 9 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 December 2009 (redigerat) Eftersom jag reggade mig på webhosten idag så kollar dom igenom den efter olämpligt material. Den kommer förhoppningsvis upp igen snart :) Lite feedback och idéer på vad som kunde varit bättre uppskattas. Glöm bara inte bort att det är första hemsidan jag gjort. EDIT: Den va uppe igen nu :) Redigerat 9 December 2009 av Dezen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 10 December 2009 Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 Tycker den är jävligt bra för att vara din första hemsida. Although, du borde ta bort kanterna på bildlänkarna i Screenshot sidan. Om du förstår vad jag menar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 10 December 2009 Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 * Ta bort musiken då sidan ligger uppe på internet. För jag gissar att du inte har gjort låten och att du inte har tillåtelse till att ha låten på din sida... * Eftersom att du har skrivit att sidan fungerar best i Firefox så kan du ju länka till Firefox hemsida med en Firefoxbild. * Ta bort ramarna. * Kör igenom sidan med denna: http://validator.w3.org/ * Om du gör fler sidor så kan du läsa på om <div>. Det är bättre att använda divar istället för frames. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 10 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 Damel: Jag försökte göra det men av någon anledning ville det inte fungera. Kanske inte är border="0" som man ska skriva? ELF: Tyvärr va jag tvungen att ha ett ljud. Kan däremot lägga till att jag inte har rättigheterna. Vet inte riktigt vilka ramar du syftar på. Har börjat läsa om <div> taggarna nu men om jag inte har fel fungerar dom bäst tillsammans med CSS vilket jag inte har börjat lära mig ännu?. Ska köra igenom med validatorn du länkade :) Tack för kommentarerna, fler uppskattas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 10 December 2009 Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 Tror han syftar på <frameset rows="65,*" frameborder="yes" border="1" framespacing="1"> <frame name="banner" src="banner.htm" noresize scrolling="no"> <frameset cols="90,*"frameborder="yes" border="1" framespacing="1"> <frame name="meny" src="links.htm" noresize scrolling="no"> <frame name="main" src="main.htm"> </frameset> </frameset> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 10 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 Aha, hade jag typ helt glömt bort x) är det border="0" eller ska jag ha frameborder="no"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 * Du kanske ska öppna sidorna du länkar till i nytt fönster istället för i nuvarande frame. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 11 December 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Förslaget skall tänkas över och möjligtvis åtgärdas vid passande tillfälle. Har förövrigt påbörjat ett nytt projekt nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.