Hoppa till innehåll

Sömnparalys.


HaSsE93

Rekommendera inlägg

Jo, det är så att jag har sömnparalyser ungefär 3 gånger per vecka och detta är väldigt ofta enligt vad jag har sett när jag tittat runt på internet och undrar om det finns något som kan hjälpa. Ska också varje natt spela in när jag går o lägger mig o sedan om jag får en så ska jag gå upp till datorn o se titta på filmen vad som händer. Skulle va väldigt intressant. Någon annan som lider av detta också? Alltså mycket, inte 1 gång om året osv.

Redigerat av HaSsE93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ehlen o shehlen!

 

Förra året hade jag varje natt i 3 månader väldigt jobbig, hade en gång varit paralyzerad i 1 timme och såg min farsa fast kunde ej prata eller röra mig så han trodde att jag låg och sov.

 

Ett tips är att dricka mycket vatten innan du går och lägger dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är helt normalt. Det är en reflex som kroppen gör för att undvika att dina rörelser i drömmar inte utförs med din riktiga kropp. Det kan vara obehagligt med det är inget farligt. Vi får det varje natt bara att vi sover och märker inte av det.

Men så ofta som du har är inte normalt.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Swedishmoose

gå till en läkare jag har inte haft det men jag har haft panik ångest mitt i natten och då sätter kroppen igång i 120 och jag fick metropol sandoz utskrivet på recept och sedan jag började ta dom morgon och kväll så händer det inte alls ofta!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dock har jag lite tips om någon får dessa, för mig håller de inte på länge, jag vet hur man avslutar dem fort. Men det är fotfarande inte kul med dem.

 

Så fort du börjar märka att dem kommer och du börjar se blunda hela tiden så vaknar du när "andarna" har gjort sitt.

 

Dock så kan det komma obehagliga ljud som att dom skriker, händer ofta för mig när haggan satt på mig, om det nu var hon. Tittar ju aldrig. Det kanske det som är problemet, jag ska titta o se vad som händer. Det är bara det att jag får panik när de går mot mig.

Redigerat av HaSsE93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...