Hoppa till innehåll

Klimatförändringen, Sann Eller Falsk?


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Även partiska dokumentärer har källor. Att temperaturen gått ner när vi fortsätt använda fossila bränslen är ett bevis på att naturen kan påverka temperaturen mer än människan. Då är det svårt att veta hur mycket vi har orsakat de senaste 100 åren, när dessutom solen blivit varmare.

Haha hallå allting har ju källor, det handlar bara om hur pålitliga de är. En partisk dokumentär har valt ut pålitliga källor som stödjer deras åsikt. En dokumentär som argumenterade för det motsatta skulle lika enkelt kunna hitta källor som stödjer deras syn.

 

Lika lite som jag tror blint på Al Gore lika lite lyssnar jag på de där gubbarna.

 

Men jag har ändå valt att tro på global uppvärmning eftersom att det inte skadar att fasa ut fossila bränslen. De bidrar till många andra miljöproblem som försurning och dessutom kommer de att ta slut förr eller senare. Vi skulle lida mer skada om det stämmer och vi inte gör något åt det än om det inte stämmer och vi gör det i alla fall (vilket vi ändå blir tvungna till förr eller senare)

 

@Xade: Antingen använder du fel termer eller så fattar jag inte alls hur du tänker. Det är klart att Sverige måste vårda miljön. Människans överlevnad är beroende av miljön och det är bevisat att vi kan påverka den i stor utsträckning. Dessutom är det ju bara bra om vi ligger i framkanten även vad gäller utfasning av de fossila bränslena och nya lösningar, eftersom att det kommer löna sig längre fram när även andra länder kommer behöva göra det. Vi kan då tjäna som föredöme för andra länder och tjäna pengar på det.

 

Miljön och ekonomin hänger ihop!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är precis det jag säger. Al Gores grafer och källor passar hans agenda, och de som skeptikerna tar upp passar dem. IPCC har ju dessutom modifierat sina grafer ser det ut som, de som Al Gore använder. De 5 största väderstationerna tillsammans är pålitliga källor, och de säger att temperaturen sjunkit. Att skeptikerna vill argumentera och Al Gore mm. inte vill det säger en hel del. Al Gore har ju tjänat massor med pengar på detta och om han förlorar i en argumentation förlorar han också massor med pengar. De flesta skeptikerna har inte (så mycket) pengar inblandade tror jag.

 

Alla forskare håller inte med om hur mycket vi kan påverka miljön. Jag tror det var i den dokumentären de pratar med en forskare som säger att den kommer höjas 0.6 grader på 100 år om vi fortsätter som vi gör.

 

Denna videon går snabbt igenom hur de kan använda klimatet för att få ett New World Order...

http://www.youtube.com/watch?v=1fl9fESYVFY

 

Miljön och ekonomin hänger ihop!

Ja, ju bättre ekonomin går ju sämre går miljön^^ Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Det hela är naturligt. Människans utsläpp kanske påskyndar det, men fortfarande naturligt och absolut inget som kommer att döda oss alla.

 

Allt är en superhype som många kan tjäna stora pengar på, inklusive: Media, Producenter av "grönare" energi och apparater och Regeringar med koldioxidskatter.

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna videon går snabbt igenom hur de kan använda klimatet för att få ett New World Order...

http://www.youtube.com/watch?v=1fl9fESYVFY

Kan säkert stämma, men det gör ju inte så stor skillnad från hur det är nu. Den industriella världen är beroende av utnyttjandet av U- länder. Det är det som gör att vi kan leva så gott som vi gör idag. Fattar inte varför det skulle vara något nytt, klimatförändringarna är ju bara ännu ett led i detta, men utnyttjandet av fattigare människor har ju pågått i flera tusen år. Bara för att vi inte har slavarna hemma i våra egna hus längre betyder det inte att det inte finns.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NWO tar ett litet steg i taget. Om de helt plötsligt skulle säga "Nu är vi världens diktatorer och alla måste lyssna på oss!" skulle det inte funka. Dessa avtalen kommer ta ännu mer makt och pengar från de fattiga och ge till de rika. Alla saker som "inte gör så stor skillnad från hur det är nu" kommer till slut göra det. Denna videon förklarar hur hitler tog flera små steg i taget, http://www.youtube.com/watch?v=woaFMMwkXcE. Om han bara skulle sagt "Nu ska alla judar dö!" skulle det inte funka.

 

En sak som ingen verkar tänka på är att miljoner fattiga kommer dö eftersom farmer för mat görs om till farmer för biobränslen.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NWO tar ett litet steg i taget. Om de helt plötsligt skulle säga "Nu är vi världens diktatorer och alla måste lyssna på oss!" skulle det inte funka. Dessa avtalen kommer ta ännu mer makt och pengar från de fattiga och ge till de rika. Alla saker som "inte gör så stor skillnad från hur det är nu" kommer till slut göra det. Denna videon förklarar hur hitler tog flera små steg i taget, http://www.youtube.com/watch?v=woaFMMwkXcE. Om han bara skulle sagt "Nu ska alla judar dö!" skulle det inte funka.

 

En sak som ingen verkar tänka på är att miljoner fattiga kommer dö eftersom farmer för mat görs om till farmer för biobränslen.

Men om det stämmer finns det ju ändå inget vi kan göra åt det? Eller...? Alla världens ledare är ju korrupta framtida diktatorer i alla fall...

 

Jag tänker på det varje gång jag ser en etanolskylt. Skulle aldrig i livet köpt en etanolbil, då är en snål bensinbil bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"A small group of people cannot control billions of people unless we allow them to"

Det är alla små steg som vi accepterar som till slut kommer leda till något vi inte skulle accepterat från början, vi måste säga stopp. Precis som det klippet förklarar hur hitler jorde med judarna. "History Repeats Itself". Men du får fortsätta denna diskussionen i NWO-tråden om du vill.

 

Jag gillar han här Lord Monckton^^ http://www.youtube.com/watch?v=eurxCvmvzqM

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det hela är naturligt. Människans utsläpp kanske påskyndar det, men fortfarande naturligt och absolut inget som kommer att döda oss alla.

 

Allt är en superhype som många kan tjäna stora pengar på, inklusive: Media, Producenter av "grönare" energi och apparater och Regeringar med koldioxidskatter.

Sant! Den antropogena bidraget till växthuseffekten är inte så mycket jämfört med vad naturens. Bara ett vulkanutbrott kan orsaka mer skador på naturen än vad människan kan.

 

Självklart är detta inte ett giltigt skäl till att sluta bry sig om naturen bara för att vi människor inte har så stor del i det. Vår livsstil måste fortfarande ändras för att mer eller mindre balansera utsläppen, och för att skadorna inte ska bli större och allvarligare.

 

Så, enligt mig har båden människan och naturen en stor del i problemet, dock är det främst naturen som står för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...