Hoppa till innehåll

Guide Till Hur Man Lägger In Mods I Gta Sa


Gäst Eminem4Life
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Eminem4Life

Jag tänkte jag skulle hjälpa till med att visa hur man moddar Gta sa Här är en guide hur ni gör B)

 

<-------

 

kolla filmen killen visar hur man moddar gta sa om ni inte förstår filmen så berättar jag hur (obs bara kläder och skins funkar i img tool vad jag vet) ska ni dock lägga in bilar så använd Sami (sanandreas Mod installer) som ni hittar här

----------> Sanandreas mod installer http://grandtheftauto.filefront.com/file/S...ller_SAMI;55091

 

 

Här är Guiden till hur ni lägger in kläder och skins med img tool 2.0

 

1 Först Gå till Google

 

2 sök på img tool 2.0

 

3 Fixa img tool 2.0 till din dator

 

4 När du har img tool 2.0 till din dator så zippa upp det (obs du behöver winrar till det sök på google)

 

5 Sen när du har winrar och img tool på din dator gå till http://www.thegtaplace.com/downloads/ och leta efter en mod som du vill ha och spara den till din dator.

 

6 Om du har sparat modden till datorn så gör en ny mapp eller spara på skrivbordet och lägg din mod i din skapade mapp eller på skrivbordet.

 

7 Gå sedan in i din mapp där du la modden och zippa upp den du kommer då får en txd och dff fil.

 

8 Klicka sedan på img tool då kommer ett varning grejs upp om att du moddar på egen risk klicka bara ok.

 

9 Inne i img tool klickar du på file sen klickar du på open sedan letar du upp en mapp som heter Rockstar Games (det är där ditt spel ligger) när du hittat den dubbel klicka på den och klicka på mappen models och sen player. då kommer du få upp alla kläder som finns i spelet och mycket mer.

 

10 Skriv sedan namnet på modden

(exempel om din modd heter vest.txd så när du är inne i find så skriv vest.txd och klicka ok då ska du se att vest.txd är blå markerad det menas att den httat cjs vita tröja som han har i början av spelet.)

 

11 Klicka på commands och sen på replace inne i img tool.

 

12 Leta sen upp din modd som du har i din mapp som du skapade och klicka först på vest.txd och sen dubbel klickar du på den då har du ersatt txd filen.

 

13 Klicka på edit igen och sen find ta bort vest.txd och skriv istället vest.dff då kommer du se att även vest.dff är blå markerad klicka då på commands sen replace igen och leta upp din dff fil som ligger i samma mapp som txd filen när du hittat dff filen dubbel klicka på den och sen har du ersatt dff filen med.

 

14 Klicka på commands igen men denna gången klickar du inte på replace utan på Rebuild Archive sen kommer de upp en ruta klicka på Yes och vänta det bör inte ta så lång tid längst ner i rutan ser du hur många procent som är klart sen när det är klart så starta Gta sanandreas och njut av din nya mod.

 

Så nu vet ni hur man moddar Gta Sa :P

 

vill ni lägga in cleo3 mods så har ni en bra video som visar här som visar hur.

 

<------ förstår ni inte videon så förklarar jag hur

 

1 du behöver först och främst sanny builder 3 som du hittar här http://sannybuilder.com/

 

 

2 sen gå till http://www.thegtaplace.com/downloads/c83-g...eas-cleo-3-mods och leta efter en mod som du vill ha spara den sen till skrivbordet eller i en mapp som du skapar

 

3 som jag beskrev i den andra guiden så behöver du även winrar här (gå till google om du inte har det)

 

4 spara sen din cleo mod i en mapp eller på skrivbordet och zippa upp den

 

5 sen kommer du får en fil som ser ut såhär (markerar filen blå i filmen) som heter (jag tog Death Bus som exempel) min mod som jag nu packat upp på skrivbordet heter alltså Death Bus.cs eran mod kanske heter nåt annat men det står alltid cs i slutet

 

6 sen gå till mappen Rockstar games och inne i mappen så klicka på en mapp som heter cleo3 sen bara du drar din cleo mod och släpper den i cleo 3 mappen och sen är det klart.

 

nu vet ni även hur man lägger in en cleo 3 mod :P

 

(obs Här ska ni inte använda img tool och inte Sami utan bara spara cleo modden till skrivbordet zippa upp den och dra och släppa den i cleo 3 mappen som ligger i rockstar Games mappen)

Redigerat av Eminem4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Eminem4Life

alla mods funkar med imgtool (förutom Cleo). Bra guide för nybörjare.

Att lägga in bilar med img tool ska man nog inte försöka sig på man ska använda sami (sanandreas mod installer för det för Sami gör så att du kan lägga in hur mycket bilar som helst utan att det krachar tror jag iallafall) Redigerat av Eminem4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alla mods funkar med imgtool (förutom Cleo). Bra guide för nybörjare.

Att lägga in bilar med img tool ska man nog inte försöka sig på man ska använda sami (sanandreas mod installer för det för Sami gör så att du kan lägga in hur mycket bilar som helst utan att det krachar tror jag iallafall)

 

 

Jo SAMI är bättre på det. men jag sa bara att det går med IMGTOOL också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Eminem4Life

alla mods funkar med imgtool (förutom Cleo). Bra guide för nybörjare.

Att lägga in bilar med img tool ska man nog inte försöka sig på man ska använda sami (sanandreas mod installer för det för Sami gör så att du kan lägga in hur mycket bilar som helst utan att det krachar tror jag iallafall)

 

 

Jo SAMI är bättre på det. men jag sa bara att det går med IMGTOOL också.

 

ja Sami är bättre på det tror dock att dom som är nybörjare inte ska använda img tool till att lägga in bilar med utan använda Sami utan ska man använda img tool till något så ska man lägga in skins och kläder det är enklast men det är som du säger att man kan lägga in bilar med img tool. Redigerat av Eminem4Life
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
  • 3 veckor senare...
Gäst ThePartyKing

Nice :) Kanske lägger till en guide om hur man gör en mod (både TXD's och DFF's :P)

ja gör det :) det vore bra :D för det vet nämigen inte jag hur man gör :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...