Hoppa till innehåll

Datorn Starta På 10 Sek


DAWd
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

"Med hjälp utav en liten nyckel så kan du snabba upp din dator med 50%." Vi säger väl så <.<

Inte möjligt.

 

Om du vill att datorn ska starta snabbar så kan man gå in på BIOS och ändra där så kommer den starta snabbare.

 

Ja!11! Gå in i BIOS och ändra i random inställningar så kommer allt gå som smort!1!1!!!

 

Det de handlar om är att man ändrar till "quick boot" då hoppar den över onödiga saker så att windows ska kunna starta snabbare. Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du lär ju inte förlora på att testa. :P

Finns mycket man kan förlora på att ändra i registret...

Förhoppningsvis så vet ju skaparen av guiden vad han/hon håller på med. :P

 

Troligen inte.

 

Kanske, kanske inte. Jag skulle i vilket fall som inte vara rädd för att testa det. :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill att datorn ska starta snabbar så kan man gå in på BIOS och ändra där så kommer den starta snabbare.

 

Ja!11! Gå in i BIOS och ändra i random inställningar så kommer allt gå som smort!1!1!!!

 

Det de handlar om är att man ändrar till "quick boot" då hoppar den över onödiga saker så att windows ska kunna starta snabbare.

 

Jag har använt quick boot, och ja, den blev inte så mycket snabbare för det.

Den gör inte precis så att operativsystemet startar snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill att datorn ska starta snabbar så kan man gå in på BIOS och ändra där så kommer den starta snabbare.

 

Ja!11! Gå in i BIOS och ändra i random inställningar så kommer allt gå som smort!1!1!!!

Det de handlar om är att man ändrar till "quick boot" då hoppar den över onödiga saker så att windows ska kunna starta snabbare.

 

Jag har använt quick boot, och ja, den blev inte så mycket snabbare för det.

Den gör inte precis så att operativsystemet startar snabbare.

 

Aja, det går att göra så också iaf.

Men så som den killen säger går att göra tänker jag inte göra... Det värkar vara hur osäkert som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funka det här så jag kan göra de eller ska jag skita i det? :S :)

Du lär ju inte förlora på att testa. :P

 

Hehe, som sagt finns mycket att förlora. För en-två veckor sedan gick jag in i System32 och bytte ut en fil vilket resulterade i att explorer inte kunde starta... Fick formatera om.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funka det här så jag kan göra de eller ska jag skita i det? :S :)

Du lär ju inte förlora på att testa. :P

 

Hehe, som sagt finns mycket att förlora. För en-två veckor sedan gick jag in i System32 och bytte ut en fil vilket resulterade i att explorer inte kunde starta... Fick formatera om.. ;)

 

Man ska aldrig gå till system32 och mixtra :) gjorde det på pappas dator när jag var yngre och han fick formatera.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funka det här så jag kan göra de eller ska jag skita i det? :S :)

Du lär ju inte förlora på att testa. :P

 

Hehe, som sagt finns mycket att förlora. För en-två veckor sedan gick jag in i System32 och bytte ut en fil vilket resulterade i att explorer inte kunde starta... Fick formatera om.. ;)

 

Det är ju bara att lära sig ta backup på dom gamla filerna innan man gör något, har själv haft problem med explorer, startade bara upp task manager och startade cmd och bytte ut filen till den gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funka det här så jag kan göra de eller ska jag skita i det? :S :)

Du lär ju inte förlora på att testa. :P

 

Hehe, som sagt finns mycket att förlora. För en-två veckor sedan gick jag in i System32 och bytte ut en fil vilket resulterade i att explorer inte kunde starta... Fick formatera om.. ;)

 

Det är ju bara att lära sig ta backup på dom gamla filerna innan man gör något, har själv haft problem med explorer, startade bara upp task manager och startade cmd och bytte ut filen till den gamla.

 

Tog backup, men eftersom explorer inte fungerade kunde jag inte byta tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funka det här så jag kan göra de eller ska jag skita i det? :S :)

Du lär ju inte förlora på att testa. :P

 

Hehe, som sagt finns mycket att förlora. För en-två veckor sedan gick jag in i System32 och bytte ut en fil vilket resulterade i att explorer inte kunde starta... Fick formatera om.. ;)

 

Det är ju bara att lära sig ta backup på dom gamla filerna innan man gör något, har själv haft problem med explorer, startade bara upp task manager och startade cmd och bytte ut filen till den gamla.

 

Tog backup, men eftersom explorer inte fungerade kunde jag inte byta tillbaka...

 

Som sagt, använd task manager, starta cmd genom new task och navigera därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...