Median Skrivet 22 December 2009 Rapport Dela Skrivet 22 December 2009 Du lär ju inte förlora på att testa. :P Finns mycket man kan förlora på att ändra i registret... Förhoppningsvis så vet ju skaparen av guiden vad han/hon håller på med. :P Troligen inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 22 December 2009 Rapport Dela Skrivet 22 December 2009 (redigerat) "Med hjälp utav en liten nyckel så kan du snabba upp din dator med 50%." Vi säger väl så <.< Inte möjligt. Om du vill att datorn ska starta snabbar så kan man gå in på BIOS och ändra där så kommer den starta snabbare. Ja!11! Gå in i BIOS och ändra i random inställningar så kommer allt gå som smort!1!1!!! Det de handlar om är att man ändrar till "quick boot" då hoppar den över onödiga saker så att windows ska kunna starta snabbare. Redigerat 22 December 2009 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 22 December 2009 Rapport Dela Skrivet 22 December 2009 Du lär ju inte förlora på att testa. :P Finns mycket man kan förlora på att ändra i registret... Förhoppningsvis så vet ju skaparen av guiden vad han/hon håller på med. :P Troligen inte. Kanske, kanske inte. Jag skulle i vilket fall som inte vara rädd för att testa det. :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 22 December 2009 Rapport Dela Skrivet 22 December 2009 Om du vill att datorn ska starta snabbar så kan man gå in på BIOS och ändra där så kommer den starta snabbare. Ja!11! Gå in i BIOS och ändra i random inställningar så kommer allt gå som smort!1!1!!! Det de handlar om är att man ändrar till "quick boot" då hoppar den över onödiga saker så att windows ska kunna starta snabbare. Jag har använt quick boot, och ja, den blev inte så mycket snabbare för det. Den gör inte precis så att operativsystemet startar snabbare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 22 December 2009 Rapport Dela Skrivet 22 December 2009 Om du vill att datorn ska starta snabbar så kan man gå in på BIOS och ändra där så kommer den starta snabbare. Ja!11! Gå in i BIOS och ändra i random inställningar så kommer allt gå som smort!1!1!!! Det de handlar om är att man ändrar till "quick boot" då hoppar den över onödiga saker så att windows ska kunna starta snabbare. Jag har använt quick boot, och ja, den blev inte så mycket snabbare för det. Den gör inte precis så att operativsystemet startar snabbare. Aja, det går att göra så också iaf.Men så som den killen säger går att göra tänker jag inte göra... Det värkar vara hur osäkert som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 22 December 2009 Rapport Dela Skrivet 22 December 2009 Quickboot gör så att BIOS hoppar över tester (t ex RAM) vid startskärmen. Är dock oftare så att grub tar mer tid än man sparar. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 23 December 2009 Rapport Dela Skrivet 23 December 2009 Funka det här så jag kan göra de eller ska jag skita i det? :S :)Du lär ju inte förlora på att testa. :P Hehe, som sagt finns mycket att förlora. För en-två veckor sedan gick jag in i System32 och bytte ut en fil vilket resulterade i att explorer inte kunde starta... Fick formatera om.. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 23 December 2009 Rapport Dela Skrivet 23 December 2009 Funka det här så jag kan göra de eller ska jag skita i det? :S :) Du lär ju inte förlora på att testa. :P Hehe, som sagt finns mycket att förlora. För en-två veckor sedan gick jag in i System32 och bytte ut en fil vilket resulterade i att explorer inte kunde starta... Fick formatera om.. ;) Man ska aldrig gå till system32 och mixtra :) gjorde det på pappas dator när jag var yngre och han fick formatera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 24 December 2009 Rapport Dela Skrivet 24 December 2009 Funka det här så jag kan göra de eller ska jag skita i det? :S :) Du lär ju inte förlora på att testa. :P Hehe, som sagt finns mycket att förlora. För en-två veckor sedan gick jag in i System32 och bytte ut en fil vilket resulterade i att explorer inte kunde starta... Fick formatera om.. ;) Det är ju bara att lära sig ta backup på dom gamla filerna innan man gör något, har själv haft problem med explorer, startade bara upp task manager och startade cmd och bytte ut filen till den gamla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 24 December 2009 Rapport Dela Skrivet 24 December 2009 Fungerar detta till windows xp / vista / windows 7? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 24 December 2009 Rapport Dela Skrivet 24 December 2009 Funka det här så jag kan göra de eller ska jag skita i det? :S :) Du lär ju inte förlora på att testa. :P Hehe, som sagt finns mycket att förlora. För en-två veckor sedan gick jag in i System32 och bytte ut en fil vilket resulterade i att explorer inte kunde starta... Fick formatera om.. ;) Det är ju bara att lära sig ta backup på dom gamla filerna innan man gör något, har själv haft problem med explorer, startade bara upp task manager och startade cmd och bytte ut filen till den gamla. Tog backup, men eftersom explorer inte fungerade kunde jag inte byta tillbaka... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 25 December 2009 Rapport Dela Skrivet 25 December 2009 Funka det här så jag kan göra de eller ska jag skita i det? :S :) Du lär ju inte förlora på att testa. :P Hehe, som sagt finns mycket att förlora. För en-två veckor sedan gick jag in i System32 och bytte ut en fil vilket resulterade i att explorer inte kunde starta... Fick formatera om.. ;) Det är ju bara att lära sig ta backup på dom gamla filerna innan man gör något, har själv haft problem med explorer, startade bara upp task manager och startade cmd och bytte ut filen till den gamla. Tog backup, men eftersom explorer inte fungerade kunde jag inte byta tillbaka... Som sagt, använd task manager, starta cmd genom new task och navigera därifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.