Hoppa till innehåll

Bofferoffa>nobbify?


HUHEUEHEUEHUH
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja, bytte nick till Bofferoffa för någon vecka sedan för att verka såhär lite extra lustig.

Då sprang (säkert) boffaroffe till admin och gnällde om att någon hade ett användarnamn som liknade det han har och kalaset slutade med att jag fick heta... nobbify?

 

 

Inte för att jag har något emot 'nobbify' men vart i reglerna står det att man inte får heta likadant(nästan) som en moderator?

 

Admin tänkte inte såpass långt att man, tja, kanske skulle kunna byta till det jag hade före boffaroffa, eller?

Redigerat av nobbify
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag skrev till admin och gnällde om att någon efterliknat mitt namn, folk tog ju redan fel på dig och mig vid ditt allra första inlägg du gjort efter du bytt nick.

Att när man reggar sig på en sida, eller byter visningsnamn överhuvudtaget, är det underförstått att man inte ska byta namn till Admln, Àdmin, Moderat0r, eller något annat liknande så folk som behöver hjälp med något inte ska ha några problem att skicka ett PM till rätt person. Att ens göra det tyder på att personen endast vill ha uppmärksamhet, eller sabba för andra, förmodligen stämmer det första alternativet in på dig då jag aldrig sett eller snackat med dig innan.

Och att sätta in ett filter för alla möjliga kombinationer för varje crewmedlem skulle vara ett ytterligt jobbigt arbete. Därför pekar jag på ett par rader ovanför denna mening.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju bara patetiskt att ni har de privilegierna moderatorer. Varför ska lika namn förbjudas liksom?

 

Jag failade på namnet utan att kolla ranken och avataren - fler hjälpmedel man inte kan ändra så snabbt så man förvillar en asfort. Jag tycker det var ganska patetiskt av dig att gå och gnälla faktiskt ^^ Låt honom ha det namn han vill ha förfan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt korrekt att byta Nobbifys namn. En yngre medlem som vill kontakta en av de ansvariga personerna på forumet kan lätt ta fel och därmed förlorar forumet en person som de kan hjälpa.

 

Volbla, jag förstår att du har svårt att se varför handlingen var rätt, det är få saker i moderatorernas arbeten man som vanlig medlem har uppsikt över. Jag själv har varit moderator och vet hur man arbetar och varför man gör saker. Moderator är det sämsta jobbet man kan ha med all skit de får utstå, nu är knappast det här forumet särskilt vinstdrivande som Travians forum var, där jag fick strängt följa administratörens order och dölja information för medlemmarna, vilket var jobbigt, och en av anledningarna till att jag slutade.

 

Men som sagt, det finns anledningar som är svåra att förstå, men tro mig, moderatorerna och admin gör nästan alltid rätt.

 

Sen kan jag hålla med om att byta namnet till ett random var väldigt skumt, jag hade föredragit att prata med dig och låta dig bestämma ett nytt namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ännu ett exempel på att reglerna funkar olika i praktiken och i teori. Jag skulle uppskatta om någon döper sig till något som liknar mitt namn :)

Hur kan man likna ditt namn?

 

Pil-upp-Ner-Vänster-Höger

 

Nja, de skulle ju va lite coolt om någon bytte namn som liknade en själv.

 

Men konstigt att admin bara byter sådär. då kommer du få vänta 360 dagar på att byta igen, onödigt.

Redigerat av Rhino
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ännu ett exempel på att reglerna funkar olika i praktiken och i teori. Jag skulle uppskatta om någon döper sig till något som liknar mitt namn :)

Skillnaden är väl att du inte är moderator, så därför spelar det ingen roll om folk förväxlar dig med någon annan?

 

Fast varför skulle man ens vilja kopiera någon annans namn? Det är ju bara fantasilöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Cakeguy

Ännu ett exempel på att reglerna funkar olika i praktiken och i teori. Jag skulle uppskatta om någon döper sig till något som liknar mitt namn :)

Vad ska man heta då?

 

WSAD? DASW? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...