Hoppa till innehåll

Vart Tog Mitt Avatar Vägen?

drmusicz

Rekommendera inlägg

Fast nu översätter man ju copyright till upphovsrätt på svenska. Upphovsrättsman=Person som har upphovsrätt=Person som har copyright.

Majoriteten av jordens befolkning skulle jag tro.

Jag skulle nog säga att de flesta (de flesta med tillgång till internet i alla fall) har gjort det, med tanke på hur bilder/filmer/ljud används på internet. Youtube till exempel, är ett ställe där copyrighten bryts hej vilt.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Fast nu översätter man ju copyright till upphovsrätt på svenska. Upphovsrättsman=Person som har upphovsrätt=Person som har copyright.

Haha, jag har inte tänkt på att jag har skrivit upphovsrättsmän. Jag syftar egentligen bara på upphovsmän, alltså de som gjort verket, oavsett om de har upphovsrätt eller inte. :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, säger jag bara. Som jag ser det i mitt perspektiv så får man använda avatarer för grupper om man nu inte gillar den gruppen.

Dave37 en fråga: Så ska trådskaparen ha en gruppavatar som nu "Kattgruppen" när han är emot kattgruppen? Skulle inte tro det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Stekpanna

VoiX, nedsatt uppfattningförmåga?

Det som Dave har snackat om nästan hela tiden här är att KG har UPPHOVSRÄTT på bilden, det är bara så, varken om du ser på sättet ditt eller datt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker avatern är av Kattgruppen, för kattgruppen.

Dvs ingen utanför kattgruppen ska få använda den, då gör man gruppen till upphovsmännen.

Jag tycker att denna tråd är otroligt dum och ignorant, inte bara att du försöker hata kattgruppen genom att visa en urlöjlig avatar, du dessutom gråter när du tar bort den.

Trodde du att du kan måla på en vägg med ditt namn under och tro att inget kommer hända?

Kasta inte din sista sten i havet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såvida inte alla gruppens medlemmar satt och gjorde den tillsammans eller om upphovsrätten skriftligen har överlåtits till samtliga medlemmar.

Ja? vart vill du komma?

Jag tycker avatern är av Kattgruppen, för kattgruppen.

Dvs ingen utanför kattgruppen ska få använda den, då gör man gruppen till upphovsmännen.

Jag tycker att denna tråd är otroligt dum och ignorant, inte bara att du försöker hata kattgruppen genom att visa en urlöjlig avatar, du dessutom gråter när du tar bort den.

Trodde du att du kan måla på en vägg med ditt namn under och tro att inget kommer hända?

Kasta inte din sista sten i havet.

Du tar mer eller mindre orden ur munnen på mig, kunde inte sagt det bättre själv! :D Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såvida inte alla gruppens medlemmar satt och gjorde den tillsammans eller om upphovsrätten skriftligen har överlåtits till samtliga medlemmar.

Ja? vart vill du komma?

Att upphovsrätten tillhör upphovsmannen om den inte genom ett avtal överlåts. Eftersom jag antar att ni inte orkar hålla på med avtal så har inte Kattgruppen någon gemensam upphovsrätt.

Inte för att det spelar någon roll alls...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...