Guggo Skrivet 29 December 2009 Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 (redigerat) Fast nu översätter man ju copyright till upphovsrätt på svenska. Upphovsrättsman=Person som har upphovsrätt=Person som har copyright. Majoriteten av jordens befolkning skulle jag tro. Jag skulle nog säga att de flesta (de flesta med tillgång till internet i alla fall) har gjort det, med tanke på hur bilder/filmer/ljud används på internet. Youtube till exempel, är ett ställe där copyrighten bryts hej vilt. Redigerat 29 December 2009 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 29 December 2009 Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 Fast nu översätter man ju copyright till upphovsrätt på svenska. Upphovsrättsman=Person som har upphovsrätt=Person som har copyright.Haha, jag har inte tänkt på att jag har skrivit upphovsrättsmän. Jag syftar egentligen bara på upphovsmän, alltså de som gjort verket, oavsett om de har upphovsrätt eller inte. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 29 December 2009 Rapport Dela Skrivet 29 December 2009 (redigerat) Fast de som har gjort verket har automatiskt upphovsrätt. I samma sekund som du ritar en bild så äger du upphovsrätten till bilden. Om de inte skriftligen överlåter den såklart. Redigerat 29 December 2009 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst hjortar Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 Om KG har pantent på bilden så kan han anmälas om inte så kan han göra vad han vill med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VoiX Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 Men herregud, säger jag bara. Som jag ser det i mitt perspektiv så får man använda avatarer för grupper om man nu inte gillar den gruppen. Dave37 en fråga: Så ska trådskaparen ha en gruppavatar som nu "Kattgruppen" när han är emot kattgruppen? Skulle inte tro det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Stekpanna Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 VoiX, nedsatt uppfattningförmåga? Det som Dave har snackat om nästan hela tiden här är att KG har UPPHOVSRÄTT på bilden, det är bara så, varken om du ser på sättet ditt eller datt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 Nej, personen som gjorde bilden har upphovsrätt, inte Kattgruppen. Såvida inte alla gruppens medlemmar satt och gjorde den tillsammans eller om upphovsrätten skriftligen har överlåtits till samtliga medlemmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Stekpanna Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 I det här fallet har den som gjorde avataren överlåtit den till oss andra medlemmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 Är det inte lättare att bara säga "Här är en avatar jag har gjort. Använd den hur ni vill."? Istället för att hålla på krångla med överlåtandet av upphovsrätt, där man måste hålla på med avtal och grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CHORDAZBA Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 Jag tycker avatern är av Kattgruppen, för kattgruppen. Dvs ingen utanför kattgruppen ska få använda den, då gör man gruppen till upphovsmännen. Jag tycker att denna tråd är otroligt dum och ignorant, inte bara att du försöker hata kattgruppen genom att visa en urlöjlig avatar, du dessutom gråter när du tar bort den. Trodde du att du kan måla på en vägg med ditt namn under och tro att inget kommer hända? Kasta inte din sista sten i havet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 (redigerat) Såvida inte alla gruppens medlemmar satt och gjorde den tillsammans eller om upphovsrätten skriftligen har överlåtits till samtliga medlemmar. Ja? vart vill du komma? Jag tycker avatern är av Kattgruppen, för kattgruppen.Dvs ingen utanför kattgruppen ska få använda den, då gör man gruppen till upphovsmännen. Jag tycker att denna tråd är otroligt dum och ignorant, inte bara att du försöker hata kattgruppen genom att visa en urlöjlig avatar, du dessutom gråter när du tar bort den. Trodde du att du kan måla på en vägg med ditt namn under och tro att inget kommer hända? Kasta inte din sista sten i havet. Du tar mer eller mindre orden ur munnen på mig, kunde inte sagt det bättre själv! :D Redigerat 30 December 2009 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 30 December 2009 Rapport Dela Skrivet 30 December 2009 Såvida inte alla gruppens medlemmar satt och gjorde den tillsammans eller om upphovsrätten skriftligen har överlåtits till samtliga medlemmar.Ja? vart vill du komma? Att upphovsrätten tillhör upphovsmannen om den inte genom ett avtal överlåts. Eftersom jag antar att ni inte orkar hålla på med avtal så har inte Kattgruppen någon gemensam upphovsrätt. Inte för att det spelar någon roll alls... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.