Hoppa till innehåll

Köpa Ny Dator (gaming) Monster Dator!


Xcango
 Dela

Rekommendera inlägg

Beror på hur man definerar "monsterdator". Datorerna börjar utvecklas snabbare än spelen. Förut kanske man behövde en för 15k för att spela allt på high men idag klarar en dator för 10k Crysis, GTA4 och alla andra krävande spel på very high. Så om en "monsterdator" är en som klarar alla spel på very high så räcker 10k.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som WASD säger - Det jag satt ihop redan är för mig vad jag kallar en "monster dator". Bättre chassi, högre nätagg eller större hårddisk är inget som generellt har någon större betydelse på prestandan i datorn. Det som skulle ha betydelse är ett litet hopp från 5850 till 5870 eller som du nu redan vet, dubbla grafikkort. Men eftersom du ändå kommer kunna maxa typ allt i datorväg kan du lika gärna vänta tills den tiden du faktiskt Behöver ha mer prestanda där du då köper ett till kort av samma modell ett år senare där nu priset blir... 70% billigare ;)

 

Det jag tipsar om nu är istället att Spara pengar och du ska fråga dig själv - kan jag hitta andra os och kanske jag kan bygga själv... Annars kommer vi landa vid 12 strecket.

Redigerat av saverty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare tjenare alla fuskare nu ska ja köpa ny dator..... Vill ha en GAMING/MONSTER DATOR.....

Har en budget på 9000-11000 ska köpa den till min lillebror :) INGEN BÄRBAR SKIT GREJ!

Och ingen Kina skit!!! Den som jag köper om det finns någon vettig och personen som linkar den ska få alla mina FM....

 

 

Kraven är Följande:

Grafikkort:MINST 9800GTX

Procesor:MINST 2,4 GHZ

Hårddisk:MINST 250GB

 

Linka gärna Datorer inga laptops eller kina skit !!

ENDAST SVENSKA SIDOR KÖPER JAG IFRÅN

 

TEX. KOMPLETT.SE NETONNET OSV!!!

Får delarna vara tillverkade/ihopplockade i Kina då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MONSTER DATOR

 

http://img696.imageshack.us/img696/6885/namnlsq.png

EDIT:råkade ta med 2 hdds

 

2 stycken bra grafikkort eller 1 riktigt bra, det är frågan...

 

Det är en chansning med 2 grafikkort, har hört att det kan krångla en hel del..

 

Bättre att spendera pengar på ett bra grafikkort istället. Med två finns det risk för driver krångel, microstutter och liknande. Inte något man vill sätta sig in i, speciellt om man inte är så datorkunnig.

 

råkade lägga till 2 5770 skulle lägga till ett 5850 istället
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...