Torcida Skrivet 1 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2010 Hej alla fuskare och gott nytt år! I julklapp fick jag rockband med trummor och gitarr och nästa dag så kopplade jag in det och så stod det något med connect controller. Jag trodde att jag inte hade koplat in allt så jag kollade det men allt var inkopplat det var bara mikrofonen som funkade och nu funkar inte heller den. Vad ska jag göra? Har ni haft det problemet? Tacksam för svar!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 1 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2010 Säker på att du kopplat in allt på rätt sätt? Trummorna direkt in i USB uttaget. Gitarrens lilla svarta låda in i USB uttaget. Sätt på Gitarren och connecta dem. Mikrofonen direkt in i USB uttaget. Om du gjort så och det ändå inte fungerar får du gå tillbaka till affären där du köpte allt och be att få ett nytt set med alla instrument. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 1 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2010 Mina kusiner har också ps3 och dom skulle kolla problemet så dom tog med den hem till sig och den funkade hemme hos dom!! är det kanske något problem med mitt playstation? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 1 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2010 säkert bara du som gör fel. låt dom testa det på ditt Playstation 3, och/eller låt dina föräldrar göra det åt dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 1 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2010 säkert bara du som gör fel. låt dom testa det på ditt Playstation 3, och/eller låt dina föräldrar göra det åt dig. dom har tetsat det på mitt ps3 dom va här för en timme sen och det funkade inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Adam10 Skrivet 2 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2010 (redigerat) be om ett nytt ps3 eller nytt rockband set Redigerat 2 Januari 2010 av Adam10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 2 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2010 Kan vara så att dina USB uttag på din Ps3 är sönder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 2 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2010 (redigerat) Kan vara så att dina USB uttag på din Ps3 är sönder.det är typ en på milijonen att alla fyra är sönder det kanske är så att mitt ps3 är för gammalt för rockband har en 60 gb Redigerat 2 Januari 2010 av carloking1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 2 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2010 Testa att koppla in andra saker i USB uttagen, som exempelvis USB minnen, headset osv. Om inte dem fungerar då är det dina USB uttag som är trasiga. Har för mig att sånt är rätt svårt att byta på PS3, då dem sitter fast direkt på moderkortet. Det man får göra då är att byta hela moderkortet vilket går på ~3000:-. Det är iallafall så med HDMI uttaget, har för mig att det var rätt likt gällande USB uttagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hajen Skrivet 2 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2010 (redigerat) Kan vara så att dina USB uttag på din Ps3 är sönder.det är typ en på milijonen att alla fyra är sönder det kanske är så att mitt ps3 är för gammalt för rockband har en 60 gb för gammalt ps3? knappast! har man köpt en konsoll så uppgraderas inte prestandan i de andra modellerna av samma konsoll, visst hårddisken har ökat men det är allt. Dessutom så är ju 60 gb modellen något av en beta verison av PS3 för den har ju haft sina problem, med blu-ray läsaren o.s.v. Men de har inte satt in starkare komponenter, bara mer slittåliga i de övriga ps3 konsollerna. Redigerat 2 Januari 2010 av Hajen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 3 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2010 Kan vara så att dina USB uttag på din Ps3 är sönder. det är typ en på milijonen att alla fyra är sönder det kanske är så att mitt ps3 är för gammalt för rockband har en 60 gb för gammalt ps3? knappast! har man köpt en konsoll så uppgraderas inte prestandan i de andra modellerna av samma konsoll, visst hårddisken har ökat men det är allt. Dessutom så är ju 60 gb modellen något av en beta verison av PS3 för den har ju haft sina problem, med blu-ray läsaren o.s.v. Men de har inte satt in starkare komponenter, bara mer slittåliga i de övriga ps3 konsollerna. det är inte 60 gb som är beta det är 40 gb Testa att koppla in andra saker i USB uttagen, som exempelvis USB minnen, headset osv. Om inte dem fungerar då är det dina USB uttag som är trasiga. Har för mig att sånt är rätt svårt att byta på PS3, då dem sitter fast direkt på moderkortet. Det man får göra då är att byta hela moderkortet vilket går på ~3000:-. Det är iallafall så med HDMI uttaget, har för mig att det var rätt likt gällande USB uttagen. så jag kan bara testa med typ min laddare eller buzz kontrollerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 3 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2010 Testa att koppla in andra saker i USB uttagen, som exempelvis USB minnen, headset osv. Om inte dem fungerar då är det dina USB uttag som är trasiga. Har för mig att sånt är rätt svårt att byta på PS3, då dem sitter fast direkt på moderkortet. Det man får göra då är att byta hela moderkortet vilket går på ~3000:-. Det är iallafall så med HDMI uttaget, har för mig att det var rätt likt gällande USB uttagen. så jag kan bara testa med typ min laddare eller buzz kontrollerna Testa med dem. Ifall dem inte fungerar är det fel på dina USB uttag. Ifall dem fungerar är del fel på ditt Rockband, det skulle vara det bästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.