Hoppa till innehåll

Rockband Funkar Ej!


Torcida
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej alla fuskare och gott nytt år!

 

I julklapp fick jag rockband med trummor och gitarr och nästa dag så kopplade jag in det och så stod det något med connect controller.

 

 

Jag trodde att jag inte hade koplat in allt så jag kollade det men allt var inkopplat det var bara mikrofonen som funkade och nu funkar inte heller den.

 

Vad ska jag göra?

Har ni haft det problemet?

 

Tacksam för svar!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säker på att du kopplat in allt på rätt sätt?

 

Trummorna direkt in i USB uttaget.

Gitarrens lilla svarta låda in i USB uttaget. Sätt på Gitarren och connecta dem.

Mikrofonen direkt in i USB uttaget.

 

Om du gjort så och det ändå inte fungerar får du gå tillbaka till affären där du köpte allt och be att få ett nytt set med alla instrument.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa att koppla in andra saker i USB uttagen, som exempelvis USB minnen, headset osv. Om inte dem fungerar då är det dina USB uttag som är trasiga.

 

Har för mig att sånt är rätt svårt att byta på PS3, då dem sitter fast direkt på moderkortet. Det man får göra då är att byta hela moderkortet vilket går på ~3000:-. Det är iallafall så med HDMI uttaget, har för mig att det var rätt likt gällande USB uttagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan vara så att dina USB uttag på din Ps3 är sönder.

det är typ en på milijonen att alla fyra är sönder

 

det kanske är så att mitt ps3 är för gammalt för rockband

 

har en 60 gb

 

för gammalt ps3? knappast! har man köpt en konsoll så uppgraderas inte prestandan i de andra modellerna av samma konsoll, visst hårddisken har ökat men det är allt. Dessutom så är ju 60 gb modellen något av en beta verison av PS3 för den har ju haft sina problem, med blu-ray läsaren o.s.v. Men de har inte satt in starkare komponenter, bara mer slittåliga i de övriga ps3 konsollerna.

Redigerat av Hajen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan vara så att dina USB uttag på din Ps3 är sönder.

det är typ en på milijonen att alla fyra är sönder

 

det kanske är så att mitt ps3 är för gammalt för rockband

 

har en 60 gb

 

för gammalt ps3? knappast! har man köpt en konsoll så uppgraderas inte prestandan i de andra modellerna av samma konsoll, visst hårddisken har ökat men det är allt. Dessutom så är ju 60 gb modellen något av en beta verison av PS3 för den har ju haft sina problem, med blu-ray läsaren o.s.v. Men de har inte satt in starkare komponenter, bara mer slittåliga i de övriga ps3 konsollerna.

 

det är inte 60 gb som är beta det är 40 gb

 

Testa att koppla in andra saker i USB uttagen, som exempelvis USB minnen, headset osv. Om inte dem fungerar då är det dina USB uttag som är trasiga.

 

Har för mig att sånt är rätt svårt att byta på PS3, då dem sitter fast direkt på moderkortet. Det man får göra då är att byta hela moderkortet vilket går på ~3000:-. Det är iallafall så med HDMI uttaget, har för mig att det var rätt likt gällande USB uttagen.

så jag kan bara testa med typ min laddare eller buzz kontrollerna

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa att koppla in andra saker i USB uttagen, som exempelvis USB minnen, headset osv. Om inte dem fungerar då är det dina USB uttag som är trasiga.

 

Har för mig att sånt är rätt svårt att byta på PS3, då dem sitter fast direkt på moderkortet. Det man får göra då är att byta hela moderkortet vilket går på ~3000:-. Det är iallafall så med HDMI uttaget, har för mig att det var rätt likt gällande USB uttagen.

så jag kan bara testa med typ min laddare eller buzz kontrollerna

 

Testa med dem. Ifall dem inte fungerar är det fel på dina USB uttag. Ifall dem fungerar är del fel på ditt Rockband, det skulle vara det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...