Zangdizzlie Skrivet 2 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2010 Hej jag håller på och gör ett program med Visual basic 6 portable och jag undrar hur man lägger in cmd kommandon. TEX: Jag vill att när jag gör en CommandButton så när man klickar på den så ska man komma direkt till kommandot typ om jag vill att datorn stängs av när man klickar på knappen att den aktiverar shutdown på cmd direkt när man klickar. Behöver koden har bara lyckats göra så man kommer in på cmd när man trycker på knappen. Private Sub Command1_Click() Shell "cmd.exe" End Sub men vill att ett cmd kommando ska komma upp inte bara cmd. Hoppas nån förstår och hjälper mig :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Prova Shell "shutdown -s -t 0" eller Shell "cmd.exe shutdown -s -t 0", tror att båda faktiskt funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...l=ping&st=0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.