Hoppa till innehåll

Förslag Och Tips På Min Kompis Hemsida


The Moose
 Dela

Rekommendera inlägg

Vill ni hjälpa mig med förslag och tips på min kompis SERIER. Han har precis gjort dom och behöver få lite tips på vad han kan göra bättre, säg gärna vad ni tycker om hemsidan/serierna och bli medlem. :)

 

www.lexcomic.webs.com

Redigerat av The Moose
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hostar han bara sidan på webs (som tidigare hette Freewebs), eller använder han en gratis mall där?

 

Både och.

 

Det han kan göra bättre är att koda en egen hemsida, och sen så kan vi ge feedback.

 

Tänk så kan han inte koda? Varför kan du inte ge han feedback på denna istället?

Redigerat av The Moose
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tänk såhär.. Varför skulle JAG vilja stanna på en hemsida vars design är ful och hemsk? Även om innehållet är någorlunda bra enligt mig?

 

Genom att göra en genomtänkt, unik och kreativ design så får man mer besökare, visst, han kan få skitmycket besökare en dag på den här nuvarande sidan, men hur många kommer att stanna kvar? Inte många.

Jag ser att han är någorlunda kreativ, så han skulle kanske kunna göra sig en fin design till sidan om han nu lärde sig att koda.

 

Om man ska satsa seriöst på en sak och lägga upp det på en egen hemsida så måste man tänka på andra saker också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tänk såhär.. Varför skulle JAG vilja stanna på en hemsida vars design är ful och hemsk? Även om innehållet är någorlunda bra enligt mig?

 

Genom att göra en genomtänkt, unik och kreativ design så får man mer besökare, visst, han kan få skitmycket besökare en dag på den här nuvarande sidan, men hur många kommer att stanna kvar? Inte många.

Jag ser att han är någorlunda kreativ, så han skulle kanske kunna göra sig en fin design till sidan om han nu lärde sig att koda.

 

Om man ska satsa seriöst på en sak och lägga upp det på en egen hemsida så måste man tänka på andra saker också.

Fuska.se's design är ju verkligen genomtänkt och unik, folk verkar fortfarande stanna här
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tänk såhär.. Varför skulle JAG vilja stanna på en hemsida vars design är ful och hemsk? Även om innehållet är någorlunda bra enligt mig?

 

Genom att göra en genomtänkt, unik och kreativ design så får man mer besökare, visst, han kan få skitmycket besökare en dag på den här nuvarande sidan, men hur många kommer att stanna kvar? Inte många.

Jag ser att han är någorlunda kreativ, så han skulle kanske kunna göra sig en fin design till sidan om han nu lärde sig att koda.

 

Om man ska satsa seriöst på en sak och lägga upp det på en egen hemsida så måste man tänka på andra saker också.

Fuska.se's design är ju verkligen genomtänkt och unik, folk verkar fortfarande stanna här

 

EXAKT! Jag hoppas verkligen att du är ironisk där så jag inte gör bort mig nu.

 

Fuska's design är ju egentligen skitful! Bara för min kompis hemsida är en gratis hemsida ska folk börja böla direkt, innehållet är ju det som gör sidan så fantastisk. Varför ska man stanna kvar? Jo för att sidan uppdateras med nya serie såklart, jag säger inte att man ska stanna kvar där en hel dag, men att kika in ett par gånger i veckan för att få dom här serierna är ju absolut värt, om man nu tycker dom är bra.

 

Nu var det heller inte själva hemsidans utseende jag ville att ni skulle kommentera utan själva serierna men jag förstår naturligtvis att det kan ha verkat så med tanke på huvudinlägget, jag ändrar!

 

Att koda sin egen hemsida är definitivt inte lätt och inget man lär sig särskilt snabbt. Och det är inte det min vän här vill lägga ned sin tid på, därför anser jag att han löst det bra med webs.com

Redigerat av The Moose
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...