Hoppa till innehåll

Nya Delar I Datorn


Dezen
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hittar faktiskt inte något om det när jag kollar igenom moderkorten ^^

 

Saken är den att jag har begränsad ekonomi och jag känner inte något behov av ett flashigt moderkort, jag känner inget behov av firewire etc. Bara det fungerar med delarna jag funderar på och har möjlighet till vissa uppdateringar senare så är jag nöjd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo man märker skillnad i prestandan. Dessutom är det en black edition som har några högst intressanta extra funktioner ;)

2 FPS som högst kanske. Är det värt att betala 200kr för? Om du inte tänker OC'a så kör på 955'an imo.

 

Den kostar 100kr mer. Ja, jag tycker 0,2GHz mer per kärna är värt 100kr, bara att det e black edition är värt pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo man märker skillnad i prestandan. Dessutom är det en black edition som har några högst intressanta extra funktioner ;)

 

2 FPS som högst kanske. Är det värt att betala 200kr för? Om du inte tänker OC'a så kör på 955'an imo.

 

Den kostar 100kr mer. Ja, jag tycker 0,2GHz mer per kärna är värt 100kr, bara att det e black edition är värt pengarna.

 

Snälla, säg inte att du tror att klockfrekvensen fördubblas bara för att man har flera kärnor. :_

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo man märker skillnad i prestandan. Dessutom är det en black edition som har några högst intressanta extra funktioner ;)

 

2 FPS som högst kanske. Är det värt att betala 200kr för? Om du inte tänker OC'a så kör på 955'an imo.

 

Den kostar 100kr mer. Ja, jag tycker 0,2GHz mer per kärna är värt 100kr, bara att det e black edition är värt pengarna.

 

Snälla, säg inte att du tror att klockfrekvensen fördubblas bara för att man har flera kärnor. :_

 

snälla du, fattar du inte att det är 0,2GHz mer per kärna? :_

Hade jag trott som du sa nu så hade jag väl skrivit 0,8GHz? :meddum:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo man märker skillnad i prestandan. Dessutom är det en black edition som har några högst intressanta extra funktioner ;)

 

2 FPS som högst kanske. Är det värt att betala 200kr för? Om du inte tänker OC'a så kör på 955'an imo.

 

Den kostar 100kr mer. Ja, jag tycker 0,2GHz mer per kärna är värt 100kr, bara att det e black edition är värt pengarna.

 

Snälla, säg inte att du tror att klockfrekvensen fördubblas bara för att man har flera kärnor. :_

 

snälla du, fattar du inte att det är 0,2GHz mer per kärna? :_

Hade jag trott som du sa nu så hade jag väl skrivit 0,8GHz? :meddum:

 

Förlåt mig då för att jag inte kan läsa dina tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej.

 

 

1. Vet inte vad OC'a är, så det lär jag inte göra.

2. Exakt vad är det för funktioner i black edition?

3. Hur räknar man GHzen? 3,4/4 eller 3,4*4 eller hur räknas det?

1. Överklocka, Man gör processorn snabbare genom att bland annat ge den mer ström så kan man få upp GHz:en lite.

2. I Black Edition är överklocknings multipliern upplåst så det blir väldans mycket enklare att överklocka processorn och man kan få upp 965:an till nästan 4GHz per kärna utan att tillföra mer ström.

3. Det finns inget sätt att räkna sådär, man kan inte ta 2GHz*2 bara för att den är dual core men självklart blir den snabbare om den har fler kärnor. Man skulle kunna säga att en processor med en kärna på 2,5GHz är ungefär lika snabb som en dual core på 1,8GHz. Men det är även andra faktorer som är viktiga som t.ex. hur mycket cache minne processorn har och vilken klass cacheminnet är, lite komplicerat det där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...