Torcida Skrivet 9 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 Har hört att man behöver något som heter jailbreak för arr kunna ha apps och spel på sin ipod touch/iphone. nu undrar jag ad jailbreak är Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SneekerN Skrivet 9 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 Att Jailbreaka sin iPhone 3G är ett begrepp som kan vara lite luddigt för de som inte tidigare använt en iPhone eller ens funderat på upplåsning, hacks och så vidare. Begreppet är gammalt i UNIX-världen och innebär i princip att man slår sig ut från ett fängelse i form av begränsningar i systemet. Det handlar om rättigheter till olika delar av systemet. Vad gänget bakom till exempel Pwnage Tool har gjort är alltså att skriva om systemets rättigheter för att på så sätt kunna skriva program som kan göra mer än tidigare och att användarna kan installera och göra mer med sitt system. ”Pwnage” är ett internetslang som, enligt myten, uppstått genom att många stavat fel på ”own” (äga) och således råkat skriva ”pwn”. I datorvärlden är alltså pwnage synonymt med att äga eller kontrollera något. Med andra ord, om du väljer att använda Pwnage Tool, kommer du att bryta mot det heligaste av heliga, nämligen Apples vilja. Med flera andra ord, det här är något Apple vill förhindra. Risken att din iPhone i Jailbreakat tillstånd till slut kan sluta vara möjligt att uppdatera om Apple hittar ett sätt att förhindra den senast använda Jailbreakproceduren finns därmed. Men, även om det ovan gäller, finns det ingen reell risk att något skall hända. Behöver du lämna in din iPhone återställer du den helt enkelt till originalmjukvaran. Problem uppstår bara om du funderar på att någon gång i framtiden låsa upp din iPhone 3G till ALLA operatörer. Då förstör de senare versionerna av Apples mjukvara möjligheterna till en sådan upplåsning. I stort sett är det inget som kan hända med din iPhone 3G. Det enda som händer är att din Iphone blir lite mer kraschvänlig med vissa program. Hoppas det förklarar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 9 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 Att Jailbreaka sin iPhone 3G är ett begrepp som kan vara lite luddigt.....Du glömde skriva källan :oTar andras text och låtsas som den är din, FY!! http://www.omiphone.se/nyheter/54-guide/20...-pwnage-tool-20 OnT: Om du jailbreakar kan du installera program som inte är verifierade av apple osv via "Cydia". Det finns även möjlighet att skaffa crackade spel till din iPod/iPhone. Men det får man inte snacka om här på fuska, så jag går inte in längre på den punkten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 9 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 wall of textCopy, Paste. Jailbreakar du din iphone kan du få alla spelen gratis. Det är klart att du kan ha dem även om du inte jailbreakat men då kostar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 9 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 wall of textCopy, Paste. Jailbreakar du din iphone kan du få alla spelen gratis. Det är klart att du kan ha dem även om du inte jailbreakat men då kostar det. kostar alla spel? men vadå så man behöver inte göra det är det bra att göra för jag tror inte jag ska göra det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 9 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 wall of text Copy, Paste. Jailbreakar du din iphone kan du få alla spelen gratis. Det är klart att du kan ha dem även om du inte jailbreakat men då kostar det. kostar alla spel? men vadå så man behöver inte göra det är det bra att göra för jag tror inte jag ska göra det Nej, några hundra är gratis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 9 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 men är det smartare att jailbrakea eller inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 9 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 Jag har själv jailbreakat, och jag har inte hittat ngt negativt med det än. Jag rekommenderar att jailbreaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 9 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 Gör som du vill, bara trubbel enligt mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SneekerN Skrivet 9 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 Det spelar väl ingen roll om jag copypastar, så länge jag hittar ett svar som nöjer OP så bryr jag mig inte om vart jag fick texten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 9 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 men är det lagligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 9 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2010 men är det lagligt http://www.prlog.org/10163607-is-it-legal-...our-iphone.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.