Hoppa till innehåll

Monarki


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad är det? 2 kronor per skalle i sverige som kungahuset får? Det är ju inte så att ni blir fattiga av det.

Men då kan ju alla lika gärna ge en krona var till mig!

 

Min poäng är inte att det blir dyrt för oss, men mer att folk inte bör få "förmåner" (kalla det vad du vill) utan att ha valts eller visat sig vara lämpliga för deras "poster".

 

Jag är inte särskilt engagerad och anser att det inte spelar någon större roll om vi har kung eller president. Jag gillar inte att man kan födas in i en post, men jag tycker inte att republik är felfritt och vet inte om jag hade varit nöjdare med det.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 206
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad är det? 2 kronor per skalle i sverige som kungahuset får? Det är ju inte så att ni blir fattiga av det.

Men då kan ju alla lika gärna ge en krona var till mig!

 

Min poäng är inte att det blir dyrt för oss, men mer att folk inte bör få "förmåner" (kalla det vad du vill) utan att ha valts eller visat sig vara lämpliga för deras "poster".

 

Jag är inte särskilt engagerad och anser att det inte spelar någon större roll om vi har kung eller president. Jag gillar inte att man kan födas in i en post, men jag tycker inte att republik är felfritt och vet inte om jag hade varit nöjdare med det.

 

President eller king gör ingen större skillnad. Det är demokratin som gör den största skillnaden. Trots allt så krigar inte två demokratiska länder emot varandra, det är fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man ska ta exemplet med Victorias och Daniels bröllop så uppskattas det att kosta runt 25 miljoner kronor sammanlagt.

 

DOCK så förväntas inkomsterna på grund av denna händelse att uppgå till cirka 10 MILJARDER från ökad turism, souvernirer som ger Sverige fina skattepengar och jobb.

 

Utöver detta så kostar kungafamiljen runt 80-100 miljoner om året, detta får sverige tillbaka flerfaldt när man räknar med att deras resor ger Sverige ett bra ansikte utåt i världen (sverige är faktiskt ett av världens mest ansedda länder i världen just på grund av detta) som sedan skapar massvis med jobb och exportmöjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man ska ta exemplet med Victorias och Daniels bröllop så uppskattas det att kosta runt 25 miljoner kronor sammanlagt.

 

DOCK så förväntas inkomsterna på grund av denna händelse att uppgå till cirka 10 MILJARDER från ökad turism, souvenirer som ger Sverige fina skattepengar och jobb.

 

Utöver detta så kostar kungafamiljen runt 80-100 miljoner om året, detta får sverige tillbaka flerfaldt när man räknar med att deras resor ger Sverige ett bra ansikte utåt i världen (sverige är faktiskt ett av världens mest ansedda länder i världen just på grund av detta) som sedan skapar massvis med jobb och exportmöjligheter.

Skulle gärna vilja ha en länk som visar att det drar in 10 miljarder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu drog jag ju bara till med en siffra iochförsig, men låt oss istället säga såhär:

 

Det är ett himla tjat om att lokalerna som giftermålet ska ske i ska städas för sammanlagt 14 miljoner. Onödiga pengar kan man tycka men med tanke på att denna städning kommer utföras av ett svenskt städföretag så kommer pengarna tillbaka till skattebetalarna i princip direkt.

I tider som dessa när arbetslösheten är hög och människor har svårt att få jobb är en sådan här tillställning helt underbar.

Utöver städningen behöver man blommor, tårtor, mat och allt annat som krävs för ett Awzum kungligt bröllop.

Dessa pengar som går åt för att ordna detta skapar massvis med arbete till sverige och de här pengarna som bröllopet kostar går ju tillbaka till oss lika snabbt som vi betalat dem.

 

Så om vi räknar med att mestadelen av arbetskraften utförs av svenskar (förhoppningsvis) så går ju bröllopet i teorin +/- 0 kronor.

När en sån här händelse sker kommer mycket turister till sverige likväl som andra kungafamiljer och kändisar. Dessa behöver någonstans att bo, något att äta osv under vistelsen.

 

Rätta mig om jag har fel (jag säger inte att jag har rätt, bara att detta är hur jag ser det hela) men enligt min uppfattning borde ett kungabröllop alltså enbart gå plus rent ekonomiskt.

Redigerat av lövet_91
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får du inte det då? vad jag vet får alla som går i skolan cirkus 1000 kronor i månaden från skattebetalarnas pengar som man köper spel, godis 'n' stuff för. Att människor får pengar och sedan handlar upp dom är en förutsättning för dagens ekonomi.

Redigerat av lövet_91
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...