Hoppa till innehåll

Monarki


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Sveriges befolkning kommer mångdubbelt få "tillbaka" vad de har betalat.

 

Vad kommer jag som privatperson kunna tjäna på det där bröllopet?

 

tja..staten använder ju sina medel på själva landet. Såsom reparera vägar och asfaltera och mycket annat. Så på det viset vinner vi på det genom ett bättre sammhälle.

 

Förbättringar av infrastrukturen, sjukvård och liknande är ju en ständigt pågående process, även om det är en ganska så långsam sådan.

Redigerat av baz14
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 206
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker det är dumt att hypa upp ett bröllop så mycket. Vadå, ett eget program bara för det? Vem med sinnet i behåll kan bry sig om att två personer som dom aldrig ens har träffat ska gifta sig? En av dom må vara 'högt' uppsatt, men ändå onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

30 miljarder är alltid 30 miljarder i ökade inkomster i Sverige. Och det är på kort sikt.

Jag tror fan inte bröllopet kan dra in 30 miljarder.. vart skulle allt det komma ifrån?

Om man inte kollar hur mycket det drar in i sig utan adderar det på det minus man får av kostnader tror jag vi inte kan gå plus särskilt mycket. Jag menar det är ju inte bara bröllops ceremonin som kostar. Det är ombyggnad av slott, den där grejen som visades hela kvällen på tv igår(ingen aning om vad man kallar den) och massor annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror fan inte bröllopet kan dra in 30 miljarder.. vart skulle allt det komma ifrån?

Om man inte kollar hur mycket det drar in i sig utan adderar det på det minus man får av kostnader tror jag vi inte kan gå plus särskilt mycket. Jag menar det är ju inte bara bröllops ceremonin som kostar. Det är ombyggnad av slott, den där grejen som visades hela kvällen på tv igår(ingen aning om vad man kallar den) och massor annat.

"Till bröllopet mellan kronprinsessan och Daniel kommer minst 800 utländska journalister och 12 000 extra turister till Stockholm, enligt Svensk Handels beräkningar. Förutom fullbokade hotellrum tros bara bröllopsprodukter dra in 2,5 miljarder kronor och att hela handelns försäljning ökar med 30 miljarder."

 

Notan för bröllopet är 64 miljoner, såvitt så inkluderar det allt utom polisinsatsen så lägg på några miljoner till. Dock är vi fortfarande inte i närheten av de ökade intäkterna.

 

(Kul fakta, skattebetalarna står för 14 miljoner, kungen betalar 15)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker monarkin som vi har nu är bra. Om det är så att staten tjänar 30 miljarder på detta är bröllopet perfekt. Ett bröllop som gör så att vi kan förbättra vårat land långsiktigt.

Men jag vill också ha ett brölopp som finansieras av staten, och om jag bjuder in 12000 pers så kommer Sverige tjäna några miljarder på det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul fakta angående finansieringen:

 

Skattebetalarna står för 14 miljoner

Staten bidrar med ytterligare 10

Kungen står för 15

Och resten är typ sponsorer.

 

Staten står endast för en liten del av bröllopet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...