Hoppa till innehåll

Om Man Har Ett Forum - Hur Ska Man Lyckas?

Gäst DarkLight

Rekommendera inlägg

Gäst DarkLight

Darklight jag tycker du borde arrangera dig lite mer i ditt forum..

Skulle vara kul om det vart stort :)

Själv är jag aktiv där..

EDIT: Är ganska intresserad att vara moderator där :)

Haha, okej? 5 inlägg ;D. Inget dumt menat, men men.

Jag tycker att DarkLight borde fortsätta jobba med forumet, det var ett riktigt skoj forum när det var mer aktivt. :)

Så varför inte fortsätta?

Tiden är bristen.

Jag har mycket prov och dylikt att göra klart denna termin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Man behöver inte kunna vara bra på att göra forum för att se vad det är för fel på forumet. För det första! Du har sjukt många kategorier. Kör en kategori för film och inte 25 st olika teman, samma sak med musik osv. Tror inte opera och drama kommer användas så mycket.

Sen, vad gör ditt forum skillnad från NÅGOT annat random nub forum. Ser ju ut som vilket som helst. Ska jag vara ärlig ser det ut som du har fått vääldigt mycket insperation från fuska ;) Sen får du väll göra någon sorts "reklamlol" för forumet. Om ingen har en aning om att det existerar, är det svårt att lyckas, eller hur? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Man behöver inte kunna vara bra på att göra forum för att se vad det är för fel på forumet. För det första! Du har sjukt många kategorier. Kör en kategori för film och inte 25 st olika teman, samma sak med musik osv. Tror inte opera och drama kommer användas så mycket.

Sen, vad gör ditt forum skillnad från NÅGOT annat random nub forum. Ser ju ut som vilket som helst. Ska jag vara ärlig ser det ut som du har fått vääldigt mycket insperation från fuska ;) Sen får du väll göra någon sorts "reklamlol" för forumet. Om ingen har en aning om att det existerar, är det svårt att lyckas, eller hur? :)

Ja, men lite får man ta från Fuska.se. ;)

Ja, det är väldigt svårt att lyckas med ett forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att det är mycket få personer från Fuska.se som skulle lyckas med ett forum. Nivån i detta forum är mycket lågt, och det är mest gnälliga tonåringar som gillar att hacka på andra som vistas här. Sedan så är det så att om man huvudtaget tror att det går att lyckas med ett forum från en gratis sida, som t.ex egetforum.se, och bara lägga upp så många kategorier man kan hitta på så är man helt ute och cyklar!

Att lyckas med ett forum kräver mycket mer. För det första är det nästan ett måste med ett webbhotell. Det kostar om man ha något seriöst.

Sedan så behövs en bra adress (url). Som t.ex www.fuska.se, vem går ut på en adress som t.ex "dittforum.egetforum.se"? Det skulle vara för forum som är avsedda för klaner etc. där alla känner varandra. Annars är man totalt uträknad här.

Sist men inte mins krävs marknadsföring. Det finns något som kallad Word of mouth, det innebär att de medlemmar man har blir nöjda med tjänsten och berättar för sina vänner, som berättar för sina vänner och så vidare. Detta är en bra lösning på att fort öka i popularitet. Men det är ingen självklarhet att man lyckas med Word of mouth. Sidor som bilddagboken.se, facebook.se har dock verkligen lyckats!

Om man vill satsa riktigt seriöst så ska man köpa annonsplatser. Det går smidigast att göra hos t.ex Google. Då visar andra annonser till din sida. Detta kostar dock!

Man kan inte heller bete sig och skriva hur man vill. Man måste vara seriös och visa sig vara det. Det är också totalt meningslöst att leva röjare här på fuska.se och driva ett forum, speciellt om du berättar att forumet är "ditt" här på fuska.se. Vem vill vara medlem på ett forum där ägaren är en riktig oseriös klant på fuska.se, blipville eller vad som helst?

Moderatorer är också superviktigt. Har man ett forum som sköts som fuska.se så har man misslyckats. , moderatorerna på detta forum (om det finns några? mer än två stycken..) är totalt värdelösa. Har hänt flera gånger (i stort sett VARJE TRÅD) att medlemmar hoppar offtopic eller hoppar på andra medlemmar, och de som driver sidan skiter fullständigt i detta.

Redigerat av Caspian
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...