sp3tan Skrivet 2 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 EDIT: behöver jag köpa en strömkabel till grafikkortet? kolla vad grafikkortet använder för strömsladdar, sen kolla på ditt nätaggregat om du har de strömsladdarna. Är rädd för att ja ska paja något skit P: precis som när ja tog ut grafikkortet för första gången xD men jag tror att man är tvungen att köpa en strömkabel, det för säkerhetens skull men då ifall jag köpter ett nytt agregat betyder det också att jag måste köpa andra kablar till allting då eller?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 Du behöver inte ha sönder något eller ta loss något, öppna datorn och kolla vad du har för kablar bara. En vän till mig har det grafikkortet och han kan spela Cod 4 MW (inte tvåan, alltså) på högsta i allt och 1920 x 1080 i resolution och då har han hyfsad fps så eftersom att din upplösning är lägre borde det flyta på som smort. (Därför tvåan är väl inte mycket mer krävande?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 3 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Du behöver inte ha sönder något eller ta loss något, öppna datorn och kolla vad du har för kablar bara. En vän till mig har det grafikkortet och han kan spela Cod 4 MW (inte tvåan, alltså) på högsta i allt och 1920 x 1080 i resolution och då har han hyfsad fps så eftersom att din upplösning är lägre borde det flyta på som smort. (Därför tvåan är väl inte mycket mer krävande?) för mig så är det så att cod4 laggar på all de lägsta grafikinställningarna, det är rekommenderat att jag har 640x400 S: tvåan flyter lite bättre för mig faktist, fattar inte hur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 (redigerat) Du behöver inte ha sönder något eller ta loss något, öppna datorn och kolla vad du har för kablar bara. En vän till mig har det grafikkortet och han kan spela Cod 4 MW (inte tvåan, alltså) på högsta i allt och 1920 x 1080 i resolution och då har han hyfsad fps så eftersom att din upplösning är lägre borde det flyta på som smort. (Därför tvåan är väl inte mycket mer krävande?) för mig så är det så att cod4 laggar på all de lägsta grafikinställningarna, det är rekommenderat att jag har 640x400 S: tvåan flyter lite bättre för mig faktist, fattar inte hur. Pratade dock om XFX Radeon HD 4770 nu :P Redigerat 3 Februari 2010 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 3 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Du behöver inte ha sönder något eller ta loss något, öppna datorn och kolla vad du har för kablar bara. En vän till mig har det grafikkortet och han kan spela Cod 4 MW (inte tvåan, alltså) på högsta i allt och 1920 x 1080 i resolution och då har han hyfsad fps så eftersom att din upplösning är lägre borde det flyta på som smort. (Därför tvåan är väl inte mycket mer krävande?) för mig så är det så att cod4 laggar på all de lägsta grafikinställningarna, det är rekommenderat att jag har 640x400 S: tvåan flyter lite bättre för mig faktist, fattar inte hur. Pratade dock om XFX Radeon HD 4770 nu :P haha men lol -.- jag är själv så j*vla osäker på vad ja ska göra så säger du inte om att det var 4770:n du snackade om :P men jag har läst runt lite o fick reda på att man kan köra MW2 i maxat på 1600x1200 utan någon problem, samma sak i mass effect 2 säkert också ;) Prisvärd och ett j*vla bra grafikkort med men problemet är ju att man måste ha nätagget med :/ Hur kan man kolla hur mkt Watt ditt eget nätagg har? det finns en lapp där men står bara "250w max" .... det kan inte stämma S: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Står på nätagget, förmodligen någonstans runt Output. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 haha men lol -.- jag är själv så j*vla osäker på vad ja ska göra så säger du inte om att det var 4770:n du snackade om tongue.gif men jag har läst runt lite o fick reda på att man kan köra MW2 i maxat på 1600x1200 utan någon problem, samma sak i mass effect 2 säkert också wink.gif Prisvärd och ett j*vla bra grafikkort med men problemet är ju att man måste ha nätagget med :/ Hur kan man kolla hur mkt Watt ditt eget nätagg har? det finns en lapp där men står bara "250w max" .... det kan inte stämma S: kan det göra så om ditt agg är på 250w så måste du köpa nutt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 4 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2010 Står på nätagget, förmodligen någonstans runt Output.Står knappast någonstans faktist... men jag har för mig att den antingen är 450w eller 500w kanske 550w men inte stor chans. Ifall jag skulle köpa Radeon HD 4770:n och sätta dit den på den nuvarande nätagget jag har, skulle det inte då hända något P:? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 4 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2010 Står på nätagget, förmodligen någonstans runt Output.Står knappast någonstans faktist... men jag har för mig att den antingen är 450w eller 500w kanske 550w men inte stor chans. Ifall jag skulle köpa Radeon HD 4770:n och sätta dit den på den nuvarande nätagget jag har, skulle det inte då hända något P:? Det beror på hur mycket watt du har. Jag har XFX Radeon HD 4770 och spelar CoD 4 och CoD mw2 på 1920:1080 och alla settings på very high och det är runt 70-80 FPS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 5 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Februari 2010 Står på nätagget, förmodligen någonstans runt Output. Står knappast någonstans faktist... men jag har för mig att den antingen är 450w eller 500w kanske 550w men inte stor chans. Ifall jag skulle köpa Radeon HD 4770:n och sätta dit den på den nuvarande nätagget jag har, skulle det inte då hända något P:? Det beror på hur mycket watt du har. Jag har XFX Radeon HD 4770 och spelar CoD 4 och CoD mw2 på 1920:1080 och alla settings på very high och det är runt 70-80 FPS. Joo fått höra om det och är faktist rätt grymt men -.- Jag tog min tid o kollade på nätagget på min 3 års gamla dator, det stod inte heller där hur mycket Watt den hade, men det står nånting: Max Output 300w, jag vet att det inte är det men på min nya så står det: Max Output 250w, här misstänker jag att den agget på nya datorn är dåligare än den gamla men det är ju vad jag tror... men finns det inte något sätt att räkna ut det? Står massa Volt osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 6 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2010 Ifall ni kollar bilden så har jag/ni kollat på den "inkorrekta" grafikkortet xD den är inte 2.0 busstyp utan 1.0 ):! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.