Hoppa till innehåll

Call Of Duty: Overpowered Guns?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Varför tycker ni att det är overpowered??

IW har ju försökt att få vapnen så realistiska som möjligt (Förutom 1887) och här sitter ni och säger att dom skadar för mkt?

Tänk er in i verkligheten!

Då dör man ju inte på 10 skott man dör på 1!

Så säg inte att call of duty har overpowered guns! FÖR DET HAR DOM INTE!

Tror du helt seriöst att man skulle kunna springa runt med en Barrett 50 cal eller Intervention IRL och quickscopa, eller få hitmarkers?

 

MW2 realistiskt, in my ass att det är.

 

Speciellt med tanke på att barrett .50cal är 1,5 meter lång och väger 14kg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Model 1887, Intervention, AK47 och Knivarna, både som man kastar och huger med

*cough* det tar minst 3 skott att döda någon med UMP, silencer på eller utan, kvittar. Med shotgun berors det på vart du träffar, model 1887 e för noobs som tycker att spelet e för svårt för dem o vill underlätta det hela genom att använda dem ;), intervention är en sniper där man antingen har en enda chans till att träffa på rätt ställe eller 2 chanser tills man får ner någon, den e knappast overpowered, även med FMJ får jag inte ner någon ifall jag träffar han på magen eller brösten tex. AK-47 är gjord för att vara "overpowered" men den har mkt recoil ja och det ända du behöver göra är att bli skillad med den. När man knivar någon har man tänkt att det ska gå på ett "slag" och vi alla vet att det är jävligt svårt att få ett spel se ut hur j*vla riktigt som helst, verkligheten då. Att kasta kniven.. nja lite dåligt att det går på 1 kill när man träffar benen tex eller så men det är mer åt det skillade hållet och jag hade aldrig trott att någon skulle säga något om det xD det är SÄLLAN jag blir dödad av någon som kastar knivar och varför? jooo ;) alla suger :D En annan sak med.. Kom ihåg att CoD MW2 är gjord efter "framtidens vapen" en del vapen "får ha" samma stats som innan en del nya vapen blir starkare gjorda fast kräver mer skills o allt det dära.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte hur det är med er men när jag säger "overpowered" så syftar jag inte bara på damage utan också på range, accuracy, hur snabbt den laddar och alla andra saker som påverkar hur bra den är, för mig är det självklart. Man skulle inte kunna spela med ett vapen som sköt 10k skott i sekunden och 1 hit kill om skotten åkte bakåt (grovt exempel, men "you get the point").

 

Så därför tycker jag UMP är overpowered med stopping power, marathon och steady aim på hardcore. Det är det jag kör med så jag vet att det är OP, 1 skott över midjan = kill på vilken range som helst. Rekyl? Knappt. Skadar den ens mindre när man sätter på silencer? Nej, inte det heller. Man springer in i fiendens spawn (tack vare marathon) och dropshottar alla och har fortfarande halva magasinet kvar. Eller om situationen är som så att det är massa snipers så siktar man in sig på en fiende och skjuter ett skott eller springer sick-sack fram till skiten som desperat försöker skjuta på en, till hjälp har man oändligt med spring och maxad mobility.

 

På "ej hardcore" är den dock inte så OP.

 

Till Rhino: Jag blir oftare dödad av Akimbo Rangers, det är inte så svårt att hålla sig undan och även döda (tro mig, det går) de med akimbo 1887.

Redigerat av DeathMetal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...