Hoppa till innehåll

Full Redigering


ELF

Rekommendera inlägg

Full redigering fungerar inte.

Nu när jag skulle posta detta så fick jag först välja att använda mig av html. Jag skrev sen bara apa, sparade html och postade ämnet.

Så nu skriver jag detta via snabbredigering.

Jag använder Firefox 3.6 (Portable).

 

EDIT:

Så inget missuppfattas....

Jag kommer in i fullständig redigering, men textrutan är låst.

Redigerat av ELF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Full redigering fungerar inte.

Nu när jag skulle posta detta så fick jag först välja att använda mig av html. Jag skrev sen bara apa, sparade html och postade ämnet.

Så nu skriver jag detta via snabbredigering.

Jag använder firefox 3.6.

Det är konstigt. För mig fungerar den felfritt.

Redigerat av DarkLight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu sitter jag vid min dator och använder Firefox 3.6. Nu är det den rätta Firefox versionen (Ej Portable).

Jag kan fortfarande inte använda "Full redigering".

 

Ingen mer som har problem med Firefox 3.6?

 

 

EDIT:

Efter lite testande så märker jag att jag kan skriva. Men märker jag att första bokstaven i texten är fel så måste jag radera allt för att komma till den. Jag kan alltså inte markera ett visst ställe i texten.

 

Markera jag en text och kopierar så händer inget.

Markerar jag en text och klistrar in så hamnar den inklistrade texten efter all text. Alltså inte där jag markerade.

 

Snabb redigering fungerar dock felfritt.

Redigerat av ELF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, i IE fungerar det.

Men jag tycker inte det borde vara samma problem på två datorer som har olika installationer.

Ska även tilläggas att jag i den portabla versionen av Firefox 3.6 inte hade några addons.

 

Jag kan testa att avaktivera alla addons och installera om Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Jo, i IE fungerar det.

Men jag tycker inte det borde vara samma problem på två datorer som har olika installationer.

Ska även tilläggas att jag i den portabla versionen av Firefox 3.6 inte hade några addons.

 

Jag kan testa att avaktivera alla addons och installera om Firefox.

Rensa cache-minnet. Kan vara ett stort problem för många andra när sådana här problem förekommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu sitter jag vid min dator och använder Firefox 3.6. Nu är det den rätta Firefox versionen (Ej Portable).

Jag kan fortfarande inte använda "Full redigering".

 

Ingen mer som har problem med Firefox 3.6?

 

 

EDIT:

Efter lite testande så märker jag att jag kan skriva. Men märker jag att första bokstaven i texten är fel så måste jag radera allt för att komma till den. Jag kan alltså inte markera ett visst ställe i texten.

 

Markera jag en text och kopierar så händer inget.

Markerar jag en text och klistrar in så hamnar den inklistrade texten efter all text. Alltså inte där jag markerade.

 

Snabb redigering fungerar dock felfritt.

Jag har precis samma problem. Det har inte med cachen att göra, det har jag testat. Iallafall, det funkar på andra IPB forum, och andra webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aah, jag googlade och fann vad det beror på :) ...

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.ph...9&t=1710095

 

Det verkar som man får gå tillbaka till Fx 3.5.7 tills det fixas.

Läser man dock i bugreporten så skriver en del att det beror på IPB 2.3.6 och att en uppgradering till 3.0.5 ska lösa problemet.

Fast det är väl inte så lätt att uppgradera till IPB 3.0.5 bara sådär?

Redigerat av ELF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aah, jag googlade och fann vad det beror på :) ...

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.ph...9&t=1710095

 

Det verkar som man får gå tillbaka till Fx 3.5.7 tills det fixas.

Läser man dock i bugreporten så skriver en del att det beror på IPB 2.3.6 och att en uppgradering till 3.0.5 ska lösa problemet.

Fast det är väl inte så lätt att uppgradera till IPB 3.0.5 bara sådär?

Det är heller inte svårt att uppgradera. Det skulle dock betyda att Admin får installera om vissa addons osv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla på fuska som har Firefox 3.6 borde ha det här problemet. För nu märker jag att jag har samma problem på min nytillkomna laptop.

 

Herr Admin kanske skulle klistra en tråd där det står att "Full redigering" kanske inte fungerar under Firefox 3.6...

Redigerat av ELF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...