Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Vilken kommer sälja mest?

Vilken kommer få bäst recension resultat?

Och har ni testat Dante Inferno, de är exakt som GoW 1&2..

Själv hoppas jag GoW 3 säljer mer, fast jag tror nästan Dante Inferno säljer mer pågrund av multiplat, tänker dock inte köpa det fören efter GoW 3.

Slutligen kommer ni köpa det, och före eller efter GoW 3?

Redigerat av GangsterTwist
  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

men vafan dante inferno är ju en total rip off från god of war kommer aldrig köpa skräp spelet.

Men vad i helvete tror du att God of War serien uppfann genren eller? Det må vara bäst, men det betyder inte att det har ensamrätt. Det är som att kalla alla MMO's skräp bara för att World of Warcraft har störst spelarbas. Dante's Inferno demot var skitkul imo, men jag var ett stort fan av GoW så God of War 3 har högst prioritet.

Gäst Noodles
Skrivet (redigerat)

men vafan dante inferno är ju en total rip off från god of war kommer aldrig köpa skräp spelet.

Men vad i helvete tror du att God of War serien uppfann genren eller? Det må vara bäst, men det betyder inte att det har ensamrätt. Det är som att kalla alla MMO's skräp bara för att World of Warcraft har störst spelarbas. Dante's Inferno demot var skitkul imo, men jag var ett stort fan av GoW så God of War 3 har högst prioritet.

Jo, men Dante's Inferno är extremt likt GoW.

Jag tycker som dig.

Redigerat av Noodles
Skrivet

nej jag sa inte att god of war uppfann genren. men det har aldrig funnits liknande spel tills nu när ea rippar off god of war försöker fixa en bättre spel men dom misslyckas. wtf ea sluta sno från andra spel kan ni inte komma på nåt annat än att ripa off från andra spel.dom rippar hella tiden från spel till sitt skit som misslyckas. ea är ett fail.

Skrivet

nej jag sa inte att god of war uppfann genren. men det har aldrig funnits liknande spel tills nu när ea rippar off god of war försöker fixa en bättre spel men dom misslyckas. wtf ea sluta sno från andra spel kan ni inte komma på nåt annat än att ripa off från andra spel.dom rippar hella tiden från spel till sitt skit som misslyckas. ea är ett fail.

Ska du inte klaga på t.ex DMC, Bayonetta och Ninja Gaiden också? Om de nu "rippat" som du kallar det, så skulle Dante också varit en spartan som blir till en krigsgud. Och vad har EA med det att göra? EA är publishers, inte utvecklare...

Skrivet

Dante Inferno må vara en total ripoff på GoW.

Inte för att båda är i Hack and Slash genren, snarare pågrund av combat systemet, och också story mässigt för att Dante Inferno hade syndat i sitt liv, och blev tvungen att ha de där insydda krosset för de, som Kratos blev Ghost of Sparta etc. Sen när jag ser sving systemet i Dante Inferno tänker jag direkt på GoW, och när man klättrar på repen och väggarna, exakt som GoW.

Förstår inte varför folk klagar dock, GoW är skit kul, och om ett spel påminner om det, fast även lägger till något unikt till sig, så vill jag verkligen testa det spelet.

Sedan är Dante Infernos story ganska intressant och att man ska gå igenom alla dessa delar av helvetet som lust, greed, anger etc verkar riktigt kul, och att dom säger miljön varierar väldigt mycket och sånt är nice.

Somsagt jag ska köra båda spelen, dock vill jag inte köra något Hack And Slash spel fören jag kört GoW3 så jag väntar tills efter jag kört de.

The team behind Dante's Inferno isn't afraid of the inevitable comparisons to God of War. In fact, director Jonathan Knight says he takes it as a compliment.

"We never get sick of hearing it because it's the greatest compliment we can be paid," Knight told PlayStation: The Official Magazine (via GamesThirst).

"We hope to be worthy of that. Those guys are at the top of their game and there's no question God of War III is going to be spectacular. I'll be the first in line to get it."

"I hope those comparisons are being made because of our combat system and is just as responsive; the control over the character is very immediate, it's very fast-paced, you can branch out of moves very easily, you feel very powerful and overall is a very fun game to play."

Knight also discussed the game's other influences, point out that, yes, it is indeed based on an "incredibly influential work of literature." He called weapons like the "Holy Cross" some "really fresh gameplay ideas," along with the ability to absolve or punish the damned and "ride giant demons."

"Hopefully, there's plenty of room for lots of other great games in the genre -- we just want to be one of them," he said.

Dante's Inferno will be out on the PlayStation 3, Xbox 360 and PlayStation Portable on February 9.

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3176302

• 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...