Hoppa till innehåll

Playstation 3 Vs. Xbox360

DAWd

Xbox360 eller Ps3  

36 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

PS3'ns exklusiva spel har bättre grafik. Multiplat spelen ser ungefär exakt likadana ut på båda konsollerna.

Om man tex jämför Bayonetta på PS3 och 360 så har 360 mkt bättre grafik.

Tycker det är ganska konstigt egentligen.

BTW: Tycker också att 360 är mer "vänner vänligt".

Vad menar du med bättre?, bildbevis?

Nej, filmbevis.

http://www.gametrailers.com/video/console-...bayonetta/60561

jag vet att du sa att du tycker också

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Det är ganska stor skillnad på vilket spel det också är.

Menar då att Bayonetta är bättre än Darksiders och det är inte lika stor grafikskillnad som Bayonetta.

Det beror inte på vilket spel det är, det är bara Bayonetta som råkade ha lite bättre grafik till kexbox

Ok, men grafiken är ju inte allt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Menar då att Bayonetta är bättre än Darksiders och det är inte lika stor grafikskillnad som Bayonetta.

Det beror inte på vilket spel det är, det är bara Bayonetta som råkade ha lite bättre grafik till kexbox

Man ser mer än man hör. Så egentligen är grafiken nästan allt. Om ps3:s grafik skulle vara som på ett ps1 skulle det vara skit. Jag köpte ps3 för att det är mest grafikmotor i det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ser mer än man hör. Så egentligen är grafiken nästan allt. Om ps3:s grafik skulle vara som på ett ps1 skulle det vara skit. Jag köpte ps3 för att det är mest grafikmotor i det.

Det är ju helt osant, grafiken är irrelevant om spelet är bra
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen föredrar jag ett PS3 spel med bra grafik än ett PS1 spel.

Redigerat av Jote
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen föredrar jag ett PS3 spel med bra grafik än ett PS1 spel.

Visst, men spelar du hellre ett dåligt spel med bra grafik än ett bra med dålig? Grafiken betyder väldigt lite
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur kommer det sig att först så börjar du säga till om och prata om och kan nästan säga argumentera litegranna att bayonetta ser bättre ut i 360 än i ps3 och sen säger du "ok men grafiken är ju inte allt." det har funnits sånna här trådar iinan och jag vet att ibland men bara ibland allvarligt så har du försökt slingra dig. problemet är att ljusättningen i spelet om man skulle finslipa skärminställningarna lite precis så att tv skärminställnigarna och ps3 inställningarna att man finslipar dom så att man får en bra skärpa då skulle det bli samma och se likadant... och det är visst lite med efekterna som inte är helt korrekt men det har kommit en patch som gör det samma så om man finslipar skärminställningaran både på tvn och på ps3 och installerar den patchen så blir det exakt lika ps3 har alltid varit så att det har varit en annan sorts ljustyrka och skärpa och lite lite annurlunda färgpigment men det går att ställa in så att det blir exakt samma. så jag hoppas att du inte slingrara dig mer nu inte illa ment men det var lite konstigt att säga på det sättet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...