Kevve Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Jag har valt Datateknik/IT som mitt förstahandsval till gymnasiet, och jag tänkte kolla här ifall det är någon som går samma eller en liknande linje som kunde förklara för mig lite mer av vad man gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Jag har valt Datateknik/IT som mitt förstahandsval till gymnasiet, och jag tänkte kolla här ifall det är någon som går samma eller en liknande linje som kunde förklara för mig lite mer av vad man gör.Du har valt en kurs utan att veta vad den innebär? Det ska står på hemsidan vad man får göra i kursen. När jag gick EL/Datorteknik så fick jag lära mig visual basic 6, webbdesign, operativsystemen Win2k och XP, lite nätverk och lite annat smått. Det verkar som om det forfarande är Visual Basic 6 som gäller :lol: ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 (redigerat) IT-kommunikation och datasäkerhet går jag. I 1an har man mest kärnämnen men i 2an-3an ska det tydligen vara massor med datorämnen. Hittills har vi bara börja med Programmering A och Datorkommunikation samt avslutat Datorkunskap. Mycket roligt änsålänge, något speciellt du undrar? edit: ELF, jag valde utan att riktigt veta vad det innebar :P bara besökte några datorskolor och tog den som såg trevligast ut och verkade ha roligast ämne. Vi lär oss förövrigt Java på programmeringen. Redigerat 3 Februari 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 3 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Jag har valt Datateknik/IT som mitt förstahandsval till gymnasiet, och jag tänkte kolla här ifall det är någon som går samma eller en liknande linje som kunde förklara för mig lite mer av vad man gör.Du har valt en kurs utan att veta vad den innebär? Det ska står på hemsidan vad man får göra i kursen. När jag gick EL/Datorteknik så fick jag lära mig visual basic 6, webbdesign, operativsystemen Win2k och XP, lite nätverk och lite annat smått. Det verkar som om det forfarande är Visual Basic 6 som gäller :lol: ... Jag vet vad det innebär, men allting står ju inte på hemsidan direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 7 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2010 Jag har valt Datateknik/IT som mitt förstahandsval till gymnasiet, och jag tänkte kolla här ifall det är någon som går samma eller en liknande linje som kunde förklara för mig lite mer av vad man gör.Om det är yrkesförberedande så kommer det likna sig EL - Datorteknik mer, då lär du dig mera nätverk, programmering och många olika datakurser på samma gång. Väljer du det högkvalificerade till högskolan så är det Teknik - Datorteknik, där läser du mycket djupare i matte och fysik, då det är grunderna till vidare datorstudier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.