Hoppa till innehåll

Datateknik/it Programmering


Kevve

Rekommendera inlägg

Jag har valt Datateknik/IT som mitt förstahandsval till gymnasiet, och jag tänkte kolla här ifall det är någon som går samma eller en liknande linje som kunde förklara för mig lite mer av vad man gör.

Du har valt en kurs utan att veta vad den innebär?

 

Det ska står på hemsidan vad man får göra i kursen.

När jag gick EL/Datorteknik så fick jag lära mig visual basic 6, webbdesign, operativsystemen Win2k och XP, lite nätverk och lite annat smått.

 

Det verkar som om det forfarande är Visual Basic 6 som gäller :lol: ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

IT-kommunikation och datasäkerhet går jag. I 1an har man mest kärnämnen men i 2an-3an ska det tydligen vara massor med datorämnen. Hittills har vi bara börja med Programmering A och Datorkommunikation samt avslutat Datorkunskap. Mycket roligt änsålänge, något speciellt du undrar?

 

edit: ELF, jag valde utan att riktigt veta vad det innebar :P bara besökte några datorskolor och tog den som såg trevligast ut och verkade ha roligast ämne. Vi lär oss förövrigt Java på programmeringen.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har valt Datateknik/IT som mitt förstahandsval till gymnasiet, och jag tänkte kolla här ifall det är någon som går samma eller en liknande linje som kunde förklara för mig lite mer av vad man gör.

Du har valt en kurs utan att veta vad den innebär?

 

Det ska står på hemsidan vad man får göra i kursen.

När jag gick EL/Datorteknik så fick jag lära mig visual basic 6, webbdesign, operativsystemen Win2k och XP, lite nätverk och lite annat smått.

 

Det verkar som om det forfarande är Visual Basic 6 som gäller :lol: ...

 

Jag vet vad det innebär, men allting står ju inte på hemsidan direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har valt Datateknik/IT som mitt förstahandsval till gymnasiet, och jag tänkte kolla här ifall det är någon som går samma eller en liknande linje som kunde förklara för mig lite mer av vad man gör.

Om det är yrkesförberedande så kommer det likna sig EL - Datorteknik mer, då lär du dig mera nätverk, programmering och många olika datakurser på samma gång. Väljer du det högkvalificerade till högskolan så är det Teknik - Datorteknik, där läser du mycket djupare i matte och fysik, då det är grunderna till vidare datorstudier.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...