Hoppa till innehåll

Tandläkarbesök? - Nervös!

Gäst DarkLight

Rekommendera inlägg

Gäst DarkLight

Jag har aldrig gillat tandläkarbesök. Jag har ont i min tand, har haft det i två dagar nu. Min mamma kommer boka besök hos tandläkaren imorgon. Och jag är väldigt nervös, för jag har aldrig gillat tandläkare. Gillar inte när de använder borrarna och lagar mina tänder.

Finns det något tips ni kan ge mig, så att jag inte får ont under tandläkaroperationen? D:

Kan man få narkos när de lagar hål?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har aldrig gillat tandläkarbesök. Jag har ont i min tand, har haft det i två dagar nu. Min mamma kommer boka besök hos tandläkaren imorgon. Och jag är väldigt nervös, för jag har aldrig gillat tandläkare. Gillar inte när de använder borrarna och lagar mina tänder.

Finns det något tips ni kan ge mig, så att jag inte får ont under tandläkaroperationen? D:

Kan man få narkos när de lagar hål?

Fråga om dom kan ge dig lite bedövningsmedel...

Dom stoppar in en spruta i ditt tandkött...

Det kan göra ont när dom stoppar in sprutan men det gör inte ont när de borrar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Du får väl börja sköta dina tänder lite bättre så att du slipper gå och fixa tänderna.

f.ö så brukar dem bedöva området där tanden sitter.

Det är det jag gör. Jag borstar tänderna i 5-10 minuter varje morgon och kväll. Så jag ser inte att jag missköter mina tänder.

Jag vet att de ger bedövning, men det hjälper inte. Får fortfarande ont.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får väl börja sköta dina tänder lite bättre så att du slipper gå och fixa tänderna.

Det är det jag gör. Jag borstar tänderna i 5-10 minuter varje morgon och kväll. Så jag ser inte att jag missköter mina tänder.

5-10 minuter wat? Jag borstar i 30 sekunder och har inte haft hål på flera år
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tiden innan man ska borra eller göra något annat i munnen är alltid obehgalig.

Själv borrningen går utan några som helst problem.

Har du borrat tidigare vet du hur det är. Har du inte borrat tidigare kan jag säga att det inte är några problem alls.

Jag har borrat ett antal gånger, vet inte exakta antalet, men skulle gissa på runt 6, både med bedövning och utan. Jag skulle nog säga att jag föredrar utan spruta då det knappt märks någon skillnad. Det är ilandet och dundrandet i huvudet som gör störst inverkan, och detta kan inte bedövningen ta bort.

Jag har haft erfarenhet av rotfyllning vid 3 tillfällen, 1 rot i tanden varsingång, då tandläkaren lyckades med att inte fylla tanden helt utan lät det blir ett litet lufthål vid tidigare borrning och på så vis lät tanden ruttna innifrån.

Kan säga att har du bara ett litet hål som behövs lagas, skit i bedövningen, ingen gillar sprutor, och speciellt inte i munnen. Är det ett litet större, ta en spruta, men var beredd på att det kanske inte hjälper så mycket. Ska du däremot rotfylla, ta 2-3 sprutor och önska att du inte levde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

5-10 minuter wat? Jag borstar i 30 sekunder och har inte haft hål på flera år

samma för mig :o
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tar inte bedövningen så kan du få mer, tandköttet blir alltid bedövat så den andra sprutan känns inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Noodles

Min mamma är tandläkare. Jag borstar tänderna när jag har lust och har inte en bråkdel av ett hål eller ont i tänderna. Om du borstar 5-10 min så är inte det heller bra.

Det där med att du fortfarande får ont efter bedövningen är bara psykiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...