Hoppa till innehåll

Tandläkarbesök? - Nervös!

Gäst DarkLight

Rekommendera inlägg

Sup ;)

Nej men seriöst, att laga gör faktiskt inte så ont som folk verkar tro, sen om du har ont i tanden att det ilar kan bero på att du har borstat för mycket på det stället så att det blir känsligare d.v.s att du har nött ut emaljen (stavning) på just det stället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst CrazyCake

Har borrat i 2 tänder.

Kan säga att det inte gör så ont som man tror, Det känns bara lite obehagligt.

Tänk dig att inte borsta tänderna på 2 dagar sedan äta något riktigt surt, Så känns det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig gillat tandläkarbesök. Jag har ont i min tand, har haft det i två dagar nu. Min mamma kommer boka besök hos tandläkaren imorgon. Och jag är väldigt nervös, för jag har aldrig gillat tandläkare. Gillar inte när de använder borrarna och lagar mina tänder.

Finns det något tips ni kan ge mig, så att jag inte får ont under tandläkaroperationen? D:

Kan man få narkos när de lagar hål?

Jag hade ont i en tand i typ en vecka, sen gick det över. Är du säker på att det är ett hål...?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har gjort 2 eller 3 ggr. De tar bedövningsmedel med spruta som de lägger på tandköttet. De gör det bakom och framför tanden de ska ta ut.

Ja tycker det enda som gör ont är när de lägger sprutan bakom tanden meen sen när de borrar o tar bort så känns de inget (förutom att de drar o sånt som e jobbigt!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får väl börja sköta dina tänder lite bättre så att du slipper gå och fixa tänderna.

f.ö så brukar dem bedöva området där tanden sitter.

Det är det jag gör. Jag borstar tänderna i 5-10 minuter varje morgon och kväll. Så jag ser inte att jag missköter mina tänder.

Jag vet att de ger bedövning, men det hjälper inte. Får fortfarande ont.

Det hjälper inte att bara borsta.

Godis. om du äter det mycket kan det ju vara drf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Böla va, kolla negerbarnen i Haiti, de DÖÖÖÖÖÖÖR för bedövning, läkemedel och medicin, och du bölar för lite bedövning? Helt ärligt, du är 17.

Du vet att det finns folk som är jävligt rätt att ta sprutor oavsett ålder va? Redigerat av g1zm0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
Gäst DarkLight

Detta kan vara en allmän tandtråd! :)

Har en fråga:

Vad använder ni för tandborste? Vanlig tandborste eller elektrisk?

Själv använder jag elektrisk och de verkar skitbra, började med den för några veckor sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...