Hoppa till innehåll

Elgitarr Runt 3-4000 Kr


swagzter

Rekommendera inlägg

Man får en spelbar elgitarr under 2000kr, jag tycker att Squiers gitarrer är helt ok med tanke på priset. De går förstås inte att jämföra med en riktig Fender eller Gibson, men de kostar en bra bit över 2000kr..

 

Dock, skaffar du en Squier så ska du inte ha den billigaste förstärkaren du hittar.. Men de har helt ok ljud på en förstärkare som inte är helkass.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte säga så mycket om de, då jag aldrig testat någon av dem.

Men Epiphone brukar ha ganska okej gitarrer, men självklart inte som orginalet, Gibson.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Epiphone Les Paul Custom eller Studio vet jag inte mycket om, annat än att jag har en bekant som hade en Studio, som han sålde efter knappt ett halvt års användning. Men det kan ju vara en fråga om smak..

 

Epiphone Les Paul Standard har jag däremot läst och sett reviews om, verkar vara en väldigt bra gitarr.

 

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=1...mp;artno=105020

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=7...mp;artno=105019

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker min Eastone gitarr är bra den. :D

Köppte ett paket för nybörjare, tror det är lite annorlunda än dethär men ungefär nått sånt här var det:

 

Eastone + en Line 6 förstärkare Spider III. Gigbag & gitarrkabel ingår svart

 

(Säkert nån jävla kopia på gitarren men den funkar bra + har en whammy bar) :D

Redigerat av fimpen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker min Eastone gitarr är bra den. :D

Köppte ett paket för nybörjare, tror det är lite annorlunda än dethär men ungefär nått sånt här var det:

 

Eastone + en Line 6 förstärkare Spider III. Gigbag & gitarrkabel ingår svart

 

(Säkert nån jävla kopia på gitarren men den funkar bra + har en whammy bar) :D

En sådan rekomenderar ag verkligen inte!

 

Jag hade en sådan som första gitarr och förstärkare. Gitarren är enligt mig inte bra, dåliga mickar, inte skön att spela på mm.

 

Förstärkaren är inte heller något vidare. Om man tex ska ha dist, eller spela rockigt ljud så är det inte som att den omvandlar själva ljudet. Det är mer som att den tar det vanliga ljudet och lägger på disten, vilket bara får det att låta fult!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sådan rekomenderar ag verkligen inte!

 

Jag hade en sådan som första gitarr och förstärkare. Gitarren är enligt mig inte bra, dåliga mickar, inte skön att spela på mm.

 

Förstärkaren är inte heller något vidare. Om man tex ska ha dist, eller spela rockigt ljud så är det inte som att den omvandlar själva ljudet. Det är mer som att den tar det vanliga ljudet och lägger på disten, vilket bara får det att låta fult!

Det är också precis det den gör. Det är så effekter funkar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...