sp3tan Skrivet 11 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2010 (redigerat) Som rubriken säger en liten del av det jag vill veta (:, Finns det något program som "boostar" upp ljudet så att det är högre än vad man kan skälv göra det i windows media player och på själva Ljud konfiugrationerna? Vill att det ska låta så högt som möjligt, bara lite bas (; får annars ont i huvet av det. EDIT: haha, fel forum säkert :X hoppas en mod flyttar ämnet där den ska vara xD Redigerat 11 Februari 2010 av sp3tan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2010 Audacity. Tror att VLC kan spela högre än wmp också. Men om dina högtalare är dåliga blir det dåligt ljud, och om dina högtalare är bra borde de ha en volymkontroll på sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fimpen Skrivet 11 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2010 bara att höjja ljudet i hörlurarna / musiken ;) går det inte mer så antar jag att de inte klarar av mer. har faktiskt också tänkt på det. Sorry om ja va lite off (A) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 11 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2010 Audacity. Tror att VLC kan spela högre än wmp också. Men om dina högtalare är dåliga blir det dåligt ljud, och om dina högtalare är bra borde de ha en volymkontroll på sig. Dom var på rea XD 200-300 då jag köpte dem > http://www.elgiganten.se/product/datorer-t.../logitech-ls-21 dom hörs ganska högt men jag vill försöka maxa ut det ännu mer, den har Volymkontroll + Realtek HD-Ljudkonfiguration, har lagt Kraftullt på realtek och på WMP så har jag lagt ut det på Klassiskt för både Bas och Röst(för det mesta) Men jag kan väl testa VLC med men är ingen stor fan av det, lol :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2010 Ctrl+E > Aktivera > Dra upp saken till vänster på max :) VLC är bäst enligt de flesta tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 11 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2010 Ctrl+E > Aktivera > Dra upp saken till vänster på max :) VLC är bäst enligt de flesta tror jag.trycka Ctrl+e vart någonstans? You lost me dude. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2010 I VLC som du sa att du skulle prova <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 11 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2010 I VLC som du sa att du skulle prova <_<Lol men förlåt då! alla kan ju inte vara hur pigga som helst efter man haft praktik i en bilverkstad! anyway back to topic*cough*, Audacity är för överdrivet, förstärker basen från 200 till 250 o då hör man massa bas-pruttljud :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst nomercy421 Skrivet 12 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2010 sound booster Testat??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
StaffMod Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Dels kan du skaffa dig Razer ljudkort, då har du en hel Equlizer att boosta upp ljudet med. Fast det var dock inte det du frågade efter.. Men ASIO4ALL v2.9 är ett program som förbättrar Hz och samples. Då om du har Razer hörlurar, så kan du höra skillnad på ljudet :) en vanlig mp3 fil har 44.1k Hz, men ASIO4ALL omvandlar Hz mellan 1k - 10k Hz extra. :) Annars så finns det nog inget som kan boosta upp ljudet. Iofs. Ett software program kallat "Fruity Loops Studio". Kan höja ljud. Men det är väldigt avancerat och jag orkar inte förklara detaljerat. Men du kan möjligen hitta en guide på youtube eller nått liknande. :) Du kan få en grati demo version från FL's hemsida. "www.image-line.com" =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 jag testa ett program som heter airfoil de funkar så att du kan göra om hur musiken ska vara. Den hackar ett visst program(inte olagligt) och då får du kontroll hur du vill ha ljudet. Kan vara lite laggligt första gången du kör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Men ASIO4ALL v2.9 är ett program som förbättrar Hz och samples. Då om du har Razer hörlurar, så kan du höra skillnad på ljudet :) en vanlig mp3 fil har 44.1k Hz, men ASIO4ALL omvandlar Hz mellan 1k - 10k Hz extra. :)Det har väl inget med volymen att göra utan med kvalitén? 44.1kHz är standard vet jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.