Hoppa till innehåll

Program Som "boostar" Ljud


sp3tan
 Dela

Rekommendera inlägg

Som rubriken säger en liten del av det jag vill veta (:, Finns det något program som "boostar" upp ljudet så att det är högre än vad man kan skälv göra det i windows media player och på själva Ljud konfiugrationerna? Vill att det ska låta så högt som möjligt, bara lite bas (; får annars ont i huvet av det.

 

EDIT: haha, fel forum säkert :X hoppas en mod flyttar ämnet där den ska vara xD

Redigerat av sp3tan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Audacity. Tror att VLC kan spela högre än wmp också.

Men om dina högtalare är dåliga blir det dåligt ljud, och om dina högtalare är bra borde de ha en volymkontroll på sig.

Dom var på rea XD 200-300 då jag köpte dem > http://www.elgiganten.se/product/datorer-t.../logitech-ls-21 dom hörs ganska högt men jag vill försöka maxa ut det ännu mer, den har Volymkontroll + Realtek HD-Ljudkonfiguration, har lagt Kraftullt på realtek och på WMP så har jag lagt ut det på Klassiskt för både Bas och Röst(för det mesta) Men jag kan väl testa VLC med men är ingen stor fan av det, lol :/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I VLC som du sa att du skulle prova <_<

Lol men förlåt då! alla kan ju inte vara hur pigga som helst efter man haft praktik i en bilverkstad! anyway back to topic*cough*, Audacity är för överdrivet, förstärker basen från 200 till 250 o då hör man massa bas-pruttljud :/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Dels kan du skaffa dig Razer ljudkort, då har du en hel Equlizer att boosta upp ljudet med. Fast det var dock inte det du frågade efter.. Men ASIO4ALL v2.9 är ett program som förbättrar Hz och samples. Då om du har Razer hörlurar, så kan du höra skillnad på ljudet :) en vanlig mp3 fil har 44.1k Hz, men ASIO4ALL omvandlar Hz mellan 1k - 10k Hz extra. :)

 

Annars så finns det nog inget som kan boosta upp ljudet. Iofs. Ett software program kallat "Fruity Loops Studio". Kan höja ljud. Men det är väldigt avancerat och jag orkar inte förklara detaljerat. Men du kan möjligen hitta en guide på youtube eller nått liknande. :) Du kan få en grati demo version från FL's hemsida. "www.image-line.com" =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ASIO4ALL v2.9 är ett program som förbättrar Hz och samples. Då om du har Razer hörlurar, så kan du höra skillnad på ljudet :) en vanlig mp3 fil har 44.1k Hz, men ASIO4ALL omvandlar Hz mellan 1k - 10k Hz extra. :)

Det har väl inget med volymen att göra utan med kvalitén? 44.1kHz är standard vet jag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...