rathan Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 Hej kära forumiter! Jag är i full gång att starta upp en egen verksamhet då jag står i direkt kontakt med en skola i Japan just nu. Skulle behöva er hjälp, ni som varit i Japan, funderar på att åka dit eller rent av bara har ett intresse av landet i helhet som studieplats. Vad känner ni är viktigast för er att få information om just angående en studieresa till Japan på språkskola? Nämn gärna precis vad som helst som intresserar er. Allt som skulle få er att känna er trygga är viktigt och inga punkter är på något sätt löjliga. Om det dessutom finns någon här på forumet som skulle vilja åka till Fukuoka i Japan, där jag själv bott och studerat, så skulle jag väldigt gärna hjälpa till med hela den punkten. Hojta till även om ni bara vill ha lite information! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 Jag tror du är inne på fel typ av forum. Medelåldern på folk är är runt 13 och då går de flesta i grundskolan. :huh: Testa något forum som riktar in sig mer åt bara studier än om tv-spel. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Noodles Skrivet 24 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2010 Jag skulle göra vad som helst för att flyga till Japan. När jag blir lite äldre ska jag flyga dit och vara där i ett tag. Dock så går jag på högstadiet, *suck*. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 25 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2010 Testa på flashback. Kan du prata flytande japanska? Annars lär det bli jävligt knivigt då nästan ingen pratar engelska i japan :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 25 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2010 Testa på flashback. Kan du prata flytande japanska? Annars lär det bli jävligt knivigt då nästan ingen pratar engelska i japan :P Jag har då hört att japaner brukar vara ganska bra på engelska. Jag menar, dom går 240 dagar i skolan varje år, medan vi går 180. Något måste dom ju lära sig utöver japanska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 25 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2010 Testa på flashback. Kan du prata flytande japanska? Annars lär det bli jävligt knivigt då nästan ingen pratar engelska i japan :P Jag har då hört att japaner brukar vara ganska bra på engelska. Jag menar, dom går 240 dagar i skolan varje år, medan vi går 180. Något måste dom ju lära sig utöver japanska? http://www.jref.com/forum/showpost.php?p=1...amp;postcount=3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Har för mig att man ska ha VG på Japanska ifrån Gymnasiet på steg 1, 2 och 3 för att få en bra plats i en språkskola där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 En gammal klasskamrat till mig läste endast steg 1 och han var i Japan ett helt år efter det. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Joko Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 (redigerat) Testa fråga på Flashback istället, skulle tro att du har större chans att få de svar du söker där :) Redigerat 27 Februari 2010 av Joko Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.