Hoppa till innehåll

Studera I Fukuoka, Japan


rathan
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej kära forumiter!

 

Jag är i full gång att starta upp en egen verksamhet då jag står i direkt kontakt med en skola i Japan just nu.

 

Skulle behöva er hjälp, ni som varit i Japan, funderar på att åka dit eller rent av bara har ett intresse av landet i helhet som studieplats.

 

Vad känner ni är viktigast för er att få information om just angående en studieresa till Japan på språkskola? Nämn gärna precis vad som helst som intresserar er. Allt som skulle få er att känna er trygga är viktigt och inga punkter är på något sätt löjliga.

 

Om det dessutom finns någon här på forumet som skulle vilja åka till Fukuoka i Japan, där jag själv bott och studerat, så skulle jag väldigt gärna hjälpa till med hela den punkten. Hojta till även om ni bara vill ha lite information!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa på flashback.

 

Kan du prata flytande japanska?

Annars lär det bli jävligt knivigt då nästan ingen pratar engelska i japan :P

Jag har då hört att japaner brukar vara ganska bra på engelska. Jag menar, dom går 240 dagar i skolan varje år, medan vi går 180. Något måste dom ju lära sig utöver japanska?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa på flashback.

 

Kan du prata flytande japanska?

Annars lär det bli jävligt knivigt då nästan ingen pratar engelska i japan :P

Jag har då hört att japaner brukar vara ganska bra på engelska. Jag menar, dom går 240 dagar i skolan varje år, medan vi går 180. Något måste dom ju lära sig utöver japanska?

 

http://www.jref.com/forum/showpost.php?p=1...amp;postcount=3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...