JonteFire2 Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Jag har tänkt att köpa ett spel snart kanske.. På spelkraven står det att man b.la ska ha ett grafikkort som stödjer Pixel Shader 2.0 :huh: Vad är det för något? Om jag söker på wikipedia står det bara en massa skit som jag inte förstår något av. Kan någon här förklara lite lätt vad det är för något och hur man kollar om sitt grafikkort stödjer just det..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 (redigerat) Det är en teknik som måste finnas med i grafikkortets utrustningslista. Ja, eller snarare är det en typ av algoritm som grafikkortet måste stödja. Ingen aning hur man kollar det.. Redigerat 26 Februari 2010 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Nästan alla grafikkort stödjer pixel shader 2.0. Chansen är väldigt låg att ditt inte gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 har du nyare en geforce 6 serien så har du 2.0+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 har du nyare en geforce 6 serien så har du 2.0+ Vem kör spel med ett NVIDIA kort? Se bara till att ha ett relativt nytt kort så kommer det fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 Vem kör spel med ett NVIDIA kort? Se bara till att ha ett relativt nytt kort så kommer det fungera. jag gjorde, men det var ett exempel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 27 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 Jag har grafikkortet: Intel® Graphics Media Accelerator X4500 HD Upp till 1294 MB tillgängligt grafikminne totalt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 Mitt grafikkort har 0.0. Men det suger ju så hårt. I min andra dator så har jag Nvidia Geforce 4 med 1.1 i pixel shader. Så alla har inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 27 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 Intel® Graphics Media Accelerator X4500 HD Upp till 1294 MB tillgängligt grafikminne totalt.. Nå? Funkar detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 Intel® Graphics Media Accelerator X4500 HD Upp till 1294 MB tillgängligt grafikminne totalt.. Nå? Funkar detta? Ett inbyggt? Vettefan, du får väl testa, skicka tillbaka ifall det inte funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 (redigerat) ladda ner Speccy www.piriform.com http://i50.tinypic.com/swuxxs.jpg Redigerat 27 Februari 2010 av NuPallarJag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 27 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 Intel® Graphics Media Accelerator X4500 HD Upp till 1294 MB tillgängligt grafikminne totalt.. Nå? Funkar detta? Ett inbyggt? Vettefan, du får väl testa, skicka tillbaka ifall det inte funkar. Det fanns i datorn när jag köpte den, ja? Men grejen är ju att man måste kunna kolla grafikkortet på något sätt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.