Hoppa till innehåll

Förstöra Min Dator!


Gäst pong218

Rekommendera inlägg

Gäst pong218

Jag vill förstöra min dator. Altså sabba den så mycket som det går utan att mina föreldrar märker att det är jag som pajat den. Jag vill göra detta då min dator suger (5 år gammal) och om den går sönder kommer jag få en ny. Men jag har inga bra idéer om hur jag ska ha sönder den. Detta måste göras utan sprängämnen, eldkastare , vapen osv. Utan den ska paja helt. Helst så moderkortet, processorn, ram minnet och processorn pajar men detta ska ske så att det kan vara verkligt inga kul hål eller explosioner. Utan den ska bara vara oanvändbar utan som helst något sett att laga den på. Så om du har något bra förlag posta det nedan. :)

 

DETTA ÄR SERIÖST!

Redigerat av pong218
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag vill förstöra min dator. Altså sabba den så mycket som det går utan att mina föreldrar märker att det är jag som pajat den. Jag vill göra detta då min dator suger (5 år gammal) och om den går sönder kommer jag få en ny. Men jag har inga bra idéer om hur jag ska ha sönder den. Detta måste göras utan sprängämnen, eldkastare , vapen osv. Utan den ska paja helt. Helst så moderkortet, processorn, ram minnet och processorn pajar men detta ska ske så att det kan vara verkligt inga kul hål eller explosioner. Utan den ska bara vara oanvändbar utan som helst något sett att laga den på. Så om du har något bra förlag posta det nedan. :)

 

DETTA ÄR SERIÖST!

Är du verkligen 17år?

 

Iallafall, ta en ballong och dra i håret en stund, och sedan rör du på moderkortet en stund. Borde inte synas utifrån eller inifrån. Kan inte garantera att detta funkar dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Gör som WASD sa, Stäng av fläktarna, Starta ett krävande spel.

Eller radera antiviruset, Gå in på massa konstiga sidor du hittar på google.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pong218

Jag vill förstöra min dator. Altså sabba den så mycket som det går utan att mina föreldrar märker att det är jag som pajat den. Jag vill göra detta då min dator suger (5 år gammal) och om den går sönder kommer jag få en ny. Men jag har inga bra idéer om hur jag ska ha sönder den. Detta måste göras utan sprängämnen, eldkastare , vapen osv. Utan den ska paja helt. Helst så moderkortet, processorn, ram minnet och processorn pajar men detta ska ske så att det kan vara verkligt inga kul hål eller explosioner. Utan den ska bara vara oanvändbar utan som helst något sett att laga den på. Så om du har något bra förlag posta det nedan. :)

 

DETTA ÄR SERIÖST!

Är du verkligen 17år?

 

Iallafall, ta en ballong och dra i håret en stund, och sedan rör du på moderkortet en stund. Borde inte synas utifrån eller inifrån. Kan inte garantera att detta funkar dock.

 

Jag är verkligen 17 år , dock är inte svenska min bästa vän. Jag behöver en ny dator då allt kostar nu förtiden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp ett USB-minne eller en extern hårddisk och kopiera allt du vill ha kvar innan du pajar datorn.

 

Ta en stark magnet och dra den över hårddisken i datorn så slutar den fungera lite mystiskt och då kan du inte göra så mycket på den.

 

Eller så gör du som WASD sa och har ihjäl lite kort med statisk elektricitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill du förstöra den på riktigt, följ kabeln från cpu fläkten och ryck loss den.

 

Gå in i BIOS och avaktivera eventuella automatiska avstängningar vid viss temperatur.

 

Sätt igång ett krävande spel/program så kommer din cpu bli överhettad och gå sönder.

Det kommer inte lämna synliga spår så länge dina föräldrar inte är ingenjörer bakom Intel eller AMD.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill förstöra min dator. Altså sabba den så mycket som det går utan att mina föreldrar märker att det är jag som pajat den. Jag vill göra detta då min dator suger (5 år gammal) och om den går sönder kommer jag få en ny. Men jag har inga bra idéer om hur jag ska ha sönder den. Detta måste göras utan sprängämnen, eldkastare , vapen osv. Utan den ska paja helt. Helst så moderkortet, processorn, ram minnet och processorn pajar men detta ska ske så att det kan vara verkligt inga kul hål eller explosioner. Utan den ska bara vara oanvändbar utan som helst något sett att laga den på. Så om du har något bra förlag posta det nedan. :)

 

DETTA ÄR SERIÖST!

Klipp lite i kablarna till moderkortet, grafikkortet osv... (bara små jack så att det inte syns).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan nästan tro att du trollar, men sammtidigt inte...

 

Överklocka processorn så mycket du kan utan att datorn blir instabil.

Antingen så lämnar du PCI-E frekvensen på auto då den höjs automatiskt vid CPU överklockning. Annars så kan du ställa den manuellt till något över 100MHz. 100MHz är original frekvens. Har läst att datorn kan börja strula vid frekvenser över 120MHz eller något sånt.

Du kan ju någon gång ibland pilla på moderkortet. Glöm inte att rycka ur sladden så det inte fräser om fingrarna :).

Dra ur sladdarna till fläktaran som sitter i chassit. Du ska nöta ut datorn under en längre tid, så låt processorfläkten vara på.

 

Glöm inte att sopa undan alla spår av vårdslös överkockning...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Koppla en kopparkabel direkt ifrån nätuttaget till något ställe som ser ganska känsligt ut på moderkortet, någon kondensator eller nära processorn. (!OBS! Gör endast detta när huvudströmbrytaren för nätuttaget är AV)

 

Slå sedan om huvudströmbrytaren, *poff*, STÄNG SEDAN AV DEN IGEN. Nu så, nu är din dator trasig, bortom alla reparationer. Frågar dina föräldrar så säg att det blev någon kortslutning i datorn. :P

 

Observera att det kan vara nödvändigt att ha en brandsläckare till hands, KOM BARA IHÅG ATT SLÅ AV HUVUDSTRÖMBRYTAREN INNAN DU ANVÄNDER DEN. Rekommenderar koldioxid/kolsyre-brandsläckare.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Koppla en kopparkabel direkt ifrån nätuttaget.....

Detta är inte möjligt då det inte blir någon sluten krets Vitdom.

 

Men ta och strippa en lampkabel eller nått och koppla ena ledaren till chassit, och håll andra i handen. Rör INTE vid chassit eller på koppartrådarna från ledaren som du håller i handen, för då får du en jädrans stöt, =D.

Koppla in kontakten i väggen och snudda lite här och var på moderkortet med ledaren du håller i handen. Då lär moderkortet bli beyond repair.

 

Eller...så kan du göra såhär. Vissa äldre datorer har en röd liten switch på baksidan av datorn på nätdelen. Man kan välja om datorn skall hantera 220V/110V från vägguttaget. Om du har en sådan så slår du över den till 110V. Ha brandsläckare till hands och slå på datorn. Lite allt möjligt kan hända, men i vilket fall så grillas alla komponenter i datorn.

=D Garanterar att detta fungerar.

Redigerat av X3R13X1Z
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...