Hoppa till innehåll

Playstation 3 Bugg!


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Det har nu kommit en ny bugg till playstation 3.

 

"Vissa Playstation 3-modeller har under natten drabbats av en bugg som gör konsolen mer eller mindre obrukbar. Problemet ser ut att bero på en bugg i maskinens datumhantering, att den inte hanterar skottår korrekt, och användare rapporterar om problem med PSN, troféer, nedladdningsbart material med mera.

 

Via Twitter meddelar Sony att man känner till problemet och att felsökning pågår. Problemet gäller enbart vissa äldre PS3-modeller, alltså inte de mindre Slim-varianterna (120 och 250 GB) som släpptes i höstas.

 

I nuläget är det oklart om problemet kommer lösa sig självt när den 1 mars övergår till den 2 mars eller om det krävs uppdaterad mjukvara."

 

 

 

 

 

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=36808

 

 

 

 

let the war begin :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

tur att man har ps3 fat. för att sony kommer lösa problemet på den först. sen på slim.men jag vill spela heavy rainnnnnnnnn!!

 

 

Det gäller endast den tjocka. Slimmen har inte ens detta problem..

 

märkte det.men wtf är det för bullshit? hur fan kunde det hända?.sony kommer tappa sina kunder och sina ps3 försälnings siffror. så måste man nu köpa en jävla slim? typ. för att sony bryr sig inte dom har inte ens fixat problemet med modem connection som loggar hella jävla tiden ut.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

tur att man har ps3 fat. för att sony kommer lösa problemet på den först. sen på slim.men jag vill spela heavy rainnnnnnnnn!!

 

 

 

Det gäller endast den tjocka. Slimmen har inte ens detta problem..

 

märkte det.men wtf är det för bullshit? hur fan kunde det hända?.sony kommer tappa sina kunder och sina ps3 försälnings siffror. så måste man nu köpa en jävla slim? typ. för att sony bryr sig inte dom har inte ens fixat problemet med modem connection som loggar hella jävla tiden ut.

 

 

 

Det kan eventuellt försvinna då det blir andra mars. För ps3an blir lurat just nu.

 

"För de som är påverkade, borde dessutom ha ett datum på 1:e januari år 2000. Det misstänks vara att PS3:an uppfattar månadsskiftet februari-mars i år, till att datumet blivit 29:e februari 2010. Eftersom detta datum inte finns, så tros det att PS3:an ställer om datumet bakåt till 31:e december 1999"

 

http://playstation-3.se/news/2010-03-01/Bu...S3-enheter.html

sen så håller sony på att försöka fixa det, kan jag säga dig.

 

 

http://twitter.com/SonyPlayStation

 

 

Redigerat av 2FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det var därför jag inte kunde logga in tidigare idag.

Gick och undrade varför det inte fungerade när min internetanslutning fungerar prima. Undrade också vart mina MW2 trophies hade tagit vägen, men nu vet man. :P

Man får hoppas att Sony löser detta så fort de kan. ^^

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tur att man har ps3 fat. för att sony kommer lösa problemet på den först. sen på slim.men jag vill spela heavy rainnnnnnnnn!!

 

 

 

Det gäller endast den tjocka. Slimmen har inte ens detta problem..

 

märkte det.men wtf är det för bullshit? hur fan kunde det hända?.sony kommer tappa sina kunder och sina ps3 försäljnings siffror. så måste man nu köpa en jävla slim? typ. för att sony bryr sig inte dom har inte ens fixat problemet med modem connection som loggar hella jävla tiden ut.

 

Varför skulle dom tappar försäljningssiffror när buggen inte finns i de nyare versionerna av PS3? Det kommer förmodligen funka imorgon ändå så...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säger bara tur i oturen. Jag fick just heavy rain, skulle starta det, men de vägrade starta pågrund av ett trophy fail, så jag fick panik. Och märkte att PSN inte funka, så jag fundera lite och hoppades på att de är därför. Och sen så märker jag nu att jag inte alls är ensam om detta. Skönt de allafall.

 

Så är de noll chans att de fixas idag?

 

BTW: Läste på en annan sida om PSN fail, då vare en snubbe i austrailien som hade problemet, men sedan posta han att alla i austrailien hade problemet, fast nästa dag blev allt bra igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...