Saddam Skrivet 1 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2010 Hej Hej! jag gjorde för några dagar sen en Facebook konto, jag låtsas nu vara Ice cube och har addat några främlingar, nu har "främlingarnas" kompisar addat mig och tror seriöst att jag är Ice Cube. Det hela är jätte roligt och jag lägger upp bilder, svarar på deras frågor... t.ex när jag ska konsert. Fast jag undrar nu om det är lagligt? asså om jag nu får 80k på FB som tror att jag är Ice Cube kan jag bli polisanmäld? Vill inte göra något olagligt bara ha lite kul liksom :) BILDER: N1.bmp N2.bmp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 1 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2010 (redigerat) Vad jag vet så är det förbjudet att göra sånt. WTF.. Tror inte ice cube skriver med :-P och såna saker. Redigerat 1 Mars 2010 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saddam Skrivet 1 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2010 Vad jag vet så är det förbjudet att göra sånt. WTF.. Tror inte ice cube skriver med :-P och såna saker. Haha okej, men typ vad är risken att jag blir polisanmäld? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 1 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2010 Haha, bryter väl mot laget att utge sig för att vara någon annan ? o; Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 1 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2010 sluta genast. fjanterier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Windnoob Skrivet 1 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2010 sluta genast. fjanterier.QQ jävla polis wannabe. OnT: Meh, det är internet, anonymt B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 1 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2010 sluta genast. fjanterier.QQ jävla polis wannabe. OnT: Meh, det är internet, anonymt B) Om någon vill att reda på vem du är så är det inga större problem. Om man inte vet själv hur man gör finns det ett skapligt antal nördar som gör det. Och råkar man då utge sig för att vara någon annan kan man ligga lite risigt till, beroende på vem som upptäcker det hela. Håller med herr Symptom, för övrigt. Bara fjantigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 1 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2010 14 kap. Om förfalskningsbrott 1 §. 1 § Den som, genom att skriva annan, verklig eller diktad, persons namn eller genom att falskeligen förskaffa sig annans underskrift eller annorledes, framställer falsk urkund eller ock falskeligen ändrar eller utfyller äkta urkund, dömes, om åtgärden innebär fara i bevishänseende, för urkundsförfalskning till fängelse i högst två år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 2 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2010 Hej Hej! jag gjorde för några dagar sen en Facebook konto, jag låtsas nu vara Ice cube och har addat några främlingar, nu har "främlingarnas" kompisar addat mig och tror seriöst att jag är Ice Cube. Det hela är jätte roligt och jag lägger upp bilder, svarar på deras frågor... t.ex när jag ska konsert. Fast jag undrar nu om det är lagligt? asså om jag nu får 80k på FB som tror att jag är Ice Cube kan jag bli polisanmäld? Vill inte göra något olagligt bara ha lite kul liksom :) BILDER: Ja det är ju också du som har en massa användare på forumet som Terrorist osv så man förstår nog att du vill vara någon annan än vad du själv är, väx upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
StaffMod Skrivet 2 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2010 Det du gör.. Är olagligt. Jag har faktist anmält personer som du förr. Så lägg ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BrokenHands Skrivet 2 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2010 Lite omoget kanske. Det är väl okey, bara man inte gör eller skriver något extremt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 2 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2010 Om Ice Cube hittar dig så kommer har du hela NWA efter dig! ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.