Hoppa till innehåll

Hur Långt Får Man Gå?


Saddam
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej Hej! jag gjorde för några dagar sen en Facebook konto, jag låtsas nu vara Ice cube och har addat några främlingar, nu har "främlingarnas" kompisar addat mig och tror seriöst att jag är Ice Cube. Det hela är jätte roligt och jag lägger upp bilder, svarar på deras frågor... t.ex när jag ska konsert.

 

Fast jag undrar nu om det är lagligt? asså om jag nu får 80k på FB som tror att jag är Ice Cube kan jag bli polisanmäld?

 

Vill inte göra något olagligt bara ha lite kul liksom :)

 

BILDER:

 

N1.bmp

N2.bmp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sluta genast. fjanterier.

QQ jävla polis wannabe.

 

OnT: Meh, det är internet, anonymt B)

 

Om någon vill att reda på vem du är så är det inga större problem. Om man inte vet själv hur man gör finns det ett skapligt antal nördar som gör det.

Och råkar man då utge sig för att vara någon annan kan man ligga lite risigt till, beroende på vem som upptäcker det hela.

 

Håller med herr Symptom, för övrigt.

Bara fjantigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

14 kap. Om förfalskningsbrott 1 §.

 

1 § Den som, genom att skriva annan, verklig eller diktad, persons namn eller genom att falskeligen förskaffa sig annans underskrift eller annorledes, framställer falsk urkund eller ock falskeligen ändrar eller utfyller äkta urkund, dömes, om åtgärden innebär fara i bevishänseende, för urkundsförfalskning till fängelse i högst två år.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej Hej! jag gjorde för några dagar sen en Facebook konto, jag låtsas nu vara Ice cube och har addat några främlingar, nu har "främlingarnas" kompisar addat mig och tror seriöst att jag är Ice Cube. Det hela är jätte roligt och jag lägger upp bilder, svarar på deras frågor... t.ex när jag ska konsert.

 

Fast jag undrar nu om det är lagligt? asså om jag nu får 80k på FB som tror att jag är Ice Cube kan jag bli polisanmäld?

 

Vill inte göra något olagligt bara ha lite kul liksom :)

 

BILDER:

Ja det är ju också du som har en massa användare på forumet som Terrorist osv så man förstår nog att du vill vara någon annan än vad du själv är, väx upp.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...