Hoppa till innehåll

Tv-spel + Dator = Sabba Ens Liv!

Champagne

Rekommendera inlägg

• Svar 100
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Tjenare! Jag har börjat tänka efter, och kom på att vi ödslar år, dagar, timmar, minuter och sekunder till att spela Tv-spel och sitter vid datorn..

Jag menar det är ju över 1000 timmar vi snackar om.

Tänk vad mycket annat man har kunnat gjort dom 1000 timmarna man suttit vid datan eller spela tv-spel..

T.ex vara med kompisar, gymma, vara aktiv, m.m

Diskutera!

Som Hivee sa. 1000 timmar är ingenting.

Det är bara 41 dagar /played i WoW. Jag har över 300.

Jag ångrar nog inte något dom senaste åren, jag har umgåtts med fantastiska människor, jag och mina kompisar delar samma intresse och jag träffar även många andra nyas kompisar med samma intresse, skulle jag kunna hade jag gjort det här resten av livet :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att ifall man aldrig hade haft tillgång till datorn från första början, så hade man troligen haft bra mycket fler vänner, vilket då leder till att man hade gjort fler och mer varierande aktiviteter, och utforskat mer världen.

Nästan så att jag tycker att datorn är för underhållande för mitt egna bästa.

Alltså att t.ex. ifall jag inte hade haft tillgång till datorer hade jag troligen varit med ett gäng vänner just nu.

Missförstå inte nu, jag har vänner och hänger med dom, det jag försöker säga är att vi hade nog alla haft fler vänner, och varit med vänner just i denna stund ifall det inte fanns datorer eller TVn hemma.

Hoppas ni fattar vad jag försöker säga här.

Fast å andra sidan är ju datorer väldigt bra också, ger en massvis med information och nyheter om vad som händer i världen o.s.v. Så dont get me wrong, datorer är skit bra, men har sina nackdelar också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Jag tror att ifall man aldrig hade haft tillgång till datorn från första början, så hade man troligen haft bra mycket fler vänner, vilket då leder till att man hade gjort fler och mer varierande aktiviteter, och utforskat mer världen.

Genom datorn har jag umgåtts med hundratals vänner från över hela världen, lärt mig mer om främmande språk, kulturer och hur folk är i resten av världen.

Jag har uppnått betydligt mycket mer än om jag skulle ha spenderat den tiden med det lokala kompis-gänget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slösar inte tid, spenderar den. Du ser väl livet på ditt sätt men jag ser på mitt.

Precis så tänkte jag med. Man är ju med kompisar om man vill. då slösar man väl inte?

Man slösar alltså inte tid genom att vara med kompisar om man vill, men man slösar tid om man är med kompisar på internet fast man vill? Man spenderar sin tid olika, hade alla levt till fullaste hade man vaknat efter en perfekt tid för kroppen (runt 8 timmar?) sedan ... ja vad ska man göra som inte slösar tid? Man kan sitta utanför ett kontor för att söka jobb som 13 åring i 5 timmar för att ändå nekas. Man kan smsa in 100kr till Rädda Barnen fast då har man 11 timmar och 58 minuter kvar av sin optimala dag, skicka engång till! Eller så gör man något man själv tycker är roligt och underhållande och inte tids slösande. Vilket kan vara "Vara aktiv, gymma, var med polare, osv." eller "Vara virtuellt aktiv, spela datorspel, var med polare på internet, osv.".

Något annat man kunde ha gjort dem dära 1000 timmarna? Vad gör egentligen att sitta framför datorn ett slöseri med tid? Man har ännu inte börjat jobba, man föds upp av sin familj och man lär sig så mycket mer från datorer än från att vara med kompisar. Lärande och nöje. Samt att dåliga kompisar kan leda en till dåliga vanor, som att dricka, röka, sniffa, snusa, stjäla, slåss. DÅ slösar man sin tid. DÅ förkortar man sin tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genom datorn har jag umgåtts med hundratals vänner från över hela världen, lärt mig mer om främmande språk, kulturer och hur folk är i resten av världen.

Jag har uppnått betydligt mycket mer än om jag skulle ha spenderat den tiden med det lokala kompis-gänget.

Jag skulle kramat dig irl för detta, underbart sagt och ack så sant!

Det du lär dig under ett år genom datorn skulle tagit dig 10 år irl.

När du sitter vid datorn har du hela världen framför dig på en datorskärm, jag kan lika gärna gå till Vårvinden och lira pingis, vad tjänar jag? Får veta att snubben blev knivhuggen i länsmansgården och avled (rip) men genom datorn får jag reda på världsekonomin, politik, religion och diverse världsnyheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kunde ha använt den tiden till att resa till dessa främmande ställen med ditt lokala kompis gäng och upplevt alla möjliga främmande kulturer in person. Och grattis du har hundratals främmande "vänner", woohh fuckin hooo.

Du verkar helt ha missuppfatta min teori om vad som skulle hända ifall man ej hade tillgång till datorer, och istället för att vara open minded så la du in försvars växeln och försökte försvara datorer för mig, haha, ooh well maybe next time.

BTW: Jag håller inte med OP alls, jag tycker inte att datorer/tv spel sabbar mitt liv, eller är slöseri med tid. Jag bara leker med tanken av hur de skulle vara ifall datorer ej fanns tillgängliga. Inte fan skulle jag sitta hemma och glo in i väggen, jag hade varit ute och spenderat tiden någonannanstans.

PS: Mindtwistah de är en helt annan sak att läsa om något, och att uppleva något. Just so you know :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kunde ha använt den tiden till att resa till dessa främmande ställen med ditt lokala kompis gäng och upplevt alla möjliga främmande kulturer in person.

Jag förstår inte, vad för främmande kulturer? Främmande ställen? Vad jag vet spenderar de som faktiskt är ute hela tiden sin tid på att stå och hänga och snacka i stan, inte utforska naturen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...