Hoppa till innehåll

Tv-spel + Dator = Sabba Ens Liv!

Champagne

Rekommendera inlägg

• Svar 100
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Som du tänker metalkungen så är allt slöseri med tid. Tänk dom som tränat hela sitt liv för att vara med i OS vilket slöseri med tid! Hmmm inte precics eller?

Grejen är: vad finns det för mål med att spendera tid på dataspel? Att få level 300? Man tjänar inte direkt något på det.

Att träna inför OS är ju något positivt, både bra för hälsan och det är i sig ett stort mål och man kan tjäna på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är fysiskt omöjligt att träna nonstop 24 timmar om dagen. Låt oss säga att man tränar i 2-3 timmar, 22 timmar av dagen kvarstår. Om man nu skalar av tiden som man spenderar i skolan och på annat essentielt så kommer det fortfarande vara tid kvar på slutet av dagen då det knappt finns något annat att göra än att se på TV, läsa en bok eller vara vid datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som du tänker metalkungen så är allt slöseri med tid. Tänk dom som tränat hela sitt liv för att vara med i OS vilket slöseri med tid! Hmmm inte precics eller?

Grejen är: vad finns det för mål med att spendera tid på dataspel? Att få level 300? Man tjänar inte direkt något på det.

Att träna inför OS är ju något positivt, både bra för hälsan och det är i sig ett stort mål och man kan tjäna på det.

Nöjen. Inte exakt som att det är bra minnen om man nästan aldrig får ha kul när man är ung utan bara tränar inför OS. Klart, vissa kan tycka det är roligt att träna inför OS när man är 11 år, andra kan tycka det är roligt att slåss mot monster i Resident Evil. Sen om man lägger hela sitt liv på OS sedan inte får guld, hur besviken blir man inte? När man spelar dator spel har man inte mycket mål, man spelar för det är roligt inte för att få guld. Så klart finns det race spel men med dator spel kan man alltid byta spel när ett blir tråkigt eller man inte är bra på det. Man kan inte byta från att först träna att bli världens bästa curling spelare, så klarar man inte det hoppar man till hockey.

Låt barn vara barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst hejhejhej

Oftast så utövar man väll inte en sport bara för att ta OS guld och antagligen har man en hel del mål innan som att tex ta sig till landslag och dylikt. Och om man har tagit sig till en sådan nivå att man är i världseliten så tjänar man ju oftast en hel del pengar som man kan trösta sig med när man inte tagit guld.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att spela spel är ju inte direkt ett karriärs val, de är mer en hobby. Något man gör för nöjes skull, för att koppla sig ifrån verkligheten i några timmar om veckan.

Jag lovar att OS deltagarna har någon typ av hobby vid sidan om deras OS karriär. Så dom kan koppla av etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att spela spel är ju inte direkt ett karriärs val, de är mer en hobby. Något man gör för nöjes skull, för att koppla sig ifrån verkligheten i några timmar om veckan.

Finns ju massvis med folk som sysslar med spel som jobb
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aa jag skrev de.. men så sudda jag ut de för jag hoppades att ni skulle fatta vad jag syftade på.

meeeeeen, inte då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aa jag skrev de.. men så sudda jag ut de för jag hoppades att ni skulle fatta vad jag syftade på.

meeeeeen, inte då.

Vad syftade du på då? Är väl ingen skillnad på att spela fotboll och spela TV-spel så länge man får pengar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det berors ju hellt och hållet på att hur man värdesätter sin tid och gör det man gillar att syssla med. Jag spelar hellre tv-spel än gymmar t.ex.

Man kan ju lika gärna säga att vi ödslar massor med tid på att sova eller duscha. Folk värdesätter sin tid olika.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...