Hoppa till innehåll

Heavy Rain!


Ghostbuster9

Rekommendera inlägg

Hej! Alla ni som har Heavy Rain vad var eran åsikt om det? Själv har jag klarat spelet och håller på att försöka 100% (ska ta upp till 300 timmar). Jag tyckte att spelet var ett mästerverk, jag vet att det inte finns online-läge men storyn är väldigt rolig att köra om trots att man vet vem mördaren är! Men det bästa med spelet tycker jag är att man bestämmer själv hur historian ska gå! Spelet får 10/10 av mig allt var bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

carloking1, det är det som händer när småbarn försöker sig in på saker som har mening och budskap.

 

Tyckte själv det var sjuuukt bra! Tyvärr hade någon jävel på youtube kommenterat mördarens namn i en random video så jag visste redan vem det var vilket drog ner rejält mycket på mystiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det suger så mycket att jag håller på att svimma. :visslar:

Snarare du som är för lat för att spela ett spel som är ett mästerverk!

 

Det suger så mycket att jag håller på att svimma. :visslar:
Såg den videon och hans kommentar! Tyvärr så var mördaren den som han nämnde men ändå så var spelet ett mästerverk!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Synd som fan Garone för när jag spela och fick veta vem de var, droppade hakan direkt och de tog bokstavligen några sekunder innan jag kunde samla mig igen och fortsätta spela.

 

Det är dock många som påstår att spelet har "plotholes" men nästan alla går att förklara. Man måste bara tänka lite.

 

Kan du inte sätta spoiler alert eller liknande i rubriken så kan vi diskutera spelet med spoilers utan att sabba för någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte först inte köpa spelet alls pga att jag fick veta vem mördaren var, men då hade ju det microsoft tillbedjande aset lyckats ( det var någon jävel som hade massa 360 vids på sin profil och höll på att skriva hur PS3'an sög och att Sony var värdelösa på att skapa hårdvara ) och jag ångrar mig inte. Spelet handlar ju inte enbart om att veta vem mördaren är utan också varför han/hon gör det och vad som händer med alla de andra färgstarka karaktärerna.

 

Det enda jag kan klaga på är kontrollerna som är lite jobbiga ibland,

speciellt när man ska kräla igenom tunneln fylld med glas som Ethan

, en aning screen tearing och ett par tråkiga karikatyrer som t.ex Blake och poliskaptenen.

 

Och herregud vad grafiken är snygg... Blev först lite oroad då jag hörde att den var outsourcad ( hyrt ett annat utvecklar team att göra den ) men hela paketet verkar finnas med: 2x Anti-aliasing, sjukt många högupplösta texturer, fantastiska karaktärsmodeller och ett grainfilter som inte stör. *host* Bad Company, Killzone 2 *host* Det enda som går att klaga på är att det saknar realistisk fysik som man lätt ser om man kollar på hur löst tyg rör sig.

 

en liten addition: En av mina kompisar råkade av misstag också läsa en spoiler om vem mördaren var ( verkar vara en jävla trend att skriva det i comments på heavy rain relaterade videos på youtube, så för er egen skull undvik att titta p ågameplay vids eller försök i alla fall stänga av comments. ) han blev ledsen och förklarade det hela eftersom han också tänkt köpa spelet snart. Men då kom jag på en idé! Jag lyckades övertala honom att den som skrivit spoilern hade fått något helt bakom bakfoten och skrivit fel person. På det viset räddade jag spelglädjen för honom... Om någon ändå hade gjort det för mig. :/

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...