Hoppa till innehåll

Jimi Hendrix - Valleys Of Neptune


Rekommendera inlägg

hej.

lider som så många andra av spotify free och måste därmed lyssna på reklamen. för några veckor sedan började de köra reklamer om jimi hendrix o ett nytt album, vilket jag avfärdade som något trix för att få mig att trycka på den där jävla länken.

 

nu har jag lyssnat lite på albumet. det var ganska bra. nu undrar jag om det är tidigare osläppta låtar (eller versioner då vissa låtar är gamla godingar), och om man mixat dem nyligen?

 

hittade inte jättemycket info om det, ansträngde mig o andra sidan inte jättemycket heller.

 

ni som lyssnat, vad tyckte ni om det? tyckte bleeding heart var skön.

 

svintåmen

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom jag inte lyssnar på stopfiyipoop programmet så har jag inte hört några andra låtar än själva Valley of Neptune, som finns på youtube. Men gillar den, rktigt skön faktiskt :>

Redigerat av Rullis
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Valleys of Neptune offers more than 60 minutes of previously unreleased Jimi Hendrix music, originally recorded, and newly mixed for this historic release"

Gamla inspelningar gjorda mellan 67-70 som inte tidigare släppts, som är nymixade och producerade till en platta. Vissa av låtarna har tidigare funnits i andra versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat på den en hel del idag med tanke på att många i skolan pratade om den. Fet!

Notera att detta är ett album som skulle släppts typ -71, några låtar hann inte bli inspelade innan han kräktes till döds, därför la dom på lite extra tracks i form av alternativa tagningar av andra låtar från andra album.

Lyssna på stereobilden i trummorna...låter inte speciellt hendrix. Dessutom är det soundreplacer på både bastrumma och virvel.

 

Varför vänta 40 år på o släppa ett album som tillhör världen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har lyssnat på den en hel del idag med tanke på att många i skolan pratade om den. Fet!

Notera att detta är ett album som skulle släppts typ -71, några låtar hann inte bli inspelade innan han kräktes till döds, därför la dom på lite extra tracks i form av alternativa tagningar av andra låtar från andra album.

Lyssna på stereobilden i trummorna...låter inte speciellt hendrix. Dessutom är det soundreplacer på både bastrumma och virvel.

 

Varför vänta 40 år på o släppa ett album som tillhör världen?

familjen hendrix plånbok kanske började skrika efter mer nu. inte för att jag vet vad en soundreplacer är, men trummorna låter jävligt "fräscha" haha, inte så skitiga som i andra inspelningar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...