Hoppa till innehåll

Warrior Pvp Patch 3.3.3

Rekommendera inlägg

Eftersom att warrior alltid vart den klassen som blivit nerfad till helvetet var enda patch så kom ju den allra värsta, Bladestorm nerfen. Bladestorm beskriver tydligt, Cannot be stopped unless killed, men Deathknights kan deathgrippa en.

Nu så utför dem en nerf på Bladestorm, det går att disarma en warrior som är under effekten av Bladestorm.

Det betyder att Glyph of Bladestorm inte hjälper, då de flesta disarm's är på 1min cd och glyph of bladestorm sänker CD'n till 1,25 min, så nu är Bladestorm värdelöst i arena.

Så till en undran, warriors här, vilken talentbuild kommer vara den mest lämpliga efter patchen?

Dem drar ju bort Revengestunnen för protwarriors men ökar skadan istället, så jag har hört att en del warriors planerar och köra på till improved MS, skippa Wrecking crew och sedan talenta ner till Revenge.

En del planerar på gå Concussion Blow också. Vad tror ni? Har ni hört något om en nice talentbuild som skulle sitta fint?

Jag är jäkligt sugen på Prot PvP själv och har årdnat ett nice vapen åt det, årdnat Black Bruise från ICC 25 Festergut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Eftersom att warrior alltid vart den klassen som blivit nerfad till helvetet var enda patch så kom ju den allra värsta, Bladestorm nerfen. Bladestorm beskriver tydligt, Cannot be stopped unless killed, men Deathknights kan deathgrippa en.

Helt ärligt vet jag inte mycket om warrior i pvp men om någon är dum nog så tycker jag att den kan få deathgrippa dig när du har bladestorm igång :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt ärligt vet jag inte mycket om warrior i pvp men om någon är dum nog så tycker jag att den kan få deathgrippa dig när du har bladestorm igång :P

En DK med full hp och hans healer med MS och 50% hp samt bladestorm :o tror nog han tar chansen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tvivlar på att detta går live.

Är ju redan en syndaflod av saltrika warrior tårar på de officiella forumen

Formodligen mest från warriors som inte ens kör arena.

Men ja, onödig change.

Bladestorm är endast stark om fienden saknar medel vid den tidpunkten att ta sig undan, Evasion, Ice Block, Demonic Circle, Blink osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bladestorm måste timas rätt, Bladestorm är liksom det ända som jagar bort en rogue ifrån sig så man får charga, annars sysslar dem med alla sina cds + preparation så är man död. Nu går det inte och tima med glyphen tillåmed då mesta av disarm abilities hos alla klasser ligger på 1minut.

Alla klasser har ju en undanflykt ifrån Bladestorm, druids har deras bearform då börjar Bladestorm typ critta endast 1k, mages blinkar, hunters disengage, rogue evasion, iceblock, bubble och massa mer.

Till Zitroz, om DK's har möjligheten och facerolla en deathgrip på en bladestorm så borde dem även få deathgrippa en hunter med Beast Wrath eller vad den nu kallas. DK's kan ju även använda Chain of Ice igenom Hand of Freedom.

Men till huvudsaken, någon warrior här som funderar på en ny talentbuild inför 3.3.3 som balanserar för 2on2 + 3on3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bladestorm måste timas rätt, Bladestorm är liksom det ända som jagar bort en rogue ifrån sig så man får charga, annars sysslar dem med alla sina cds + preparation så är man död. Nu går det inte och tima med glyphen tillåmed då mesta av disarm abilities hos alla klasser ligger på 1minut.

Alla klasser har ju en undanflykt ifrån Bladestorm, druids har deras bearform då börjar Bladestorm typ critta endast 1k, mages blinkar, hunters disengage, rogue evasion, iceblock, bubble och massa mer.

Till Zitroz, om DK's har möjligheten och facerolla en deathgrip på en bladestorm så borde dem även få deathgrippa en hunter med Beast Wrath eller vad den nu kallas. DK's kan ju även använda Chain of Ice igenom Hand of Freedom.

Men till huvudsaken, någon warrior här som funderar på en ny talentbuild inför 3.3.3 som balanserar för 2on2 + 3on3.

Rätta mig om jag har fel, men kan inte rogues bara dra Evasion/CoS(Glyphad då) och Feint så kommer warriorn dra piss lite med BS så slipper dom springa iväg? Och att death grippa en hunter under Beast Wrath är ju lite annorlunda eftersom de flesta BM hunters inte är melee. Grippar man en warrior med BS gör det ganska ont. Afaik är DK's skit rädda för warriors. Redigerat av Zaff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rätta mig om jag har fel, men kan inte rogues bara dra Evasion/CoS(Glyphad då) och Feint så kommer warriorn dra piss lite med BS så slipper dom springa iväg? Och att death grippa en hunter under Beast Wrath är ju lite annorlunda eftersom de flesta BM hunters inte är melee. Grippar man en warrior med BS gör det ganska ont. Afaik är DK's skit rädda för warriors.

DK's gör det omöjligt för en och tima Hamstring, Mortalstrike Rend och Bladestorm på en druid till exempel, antingen blir du spammad av chain ice eller deathgrippad på BS. BM Hunters är inte melee ja då blir det ju bara värre för dem om dem skulle kunna bli deathgrippade, dem står ju i range.

Står det You cant be stopped unless killed på Beast Wrath och Bladestorm ska båda principerna gälla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grymt kul och döda DKs med min warrior :D I AV s¨kommer de alltid och death gripar mig och tror att de får död på mig men jag är ju 60 gearad så byebye :DDD

Men BG's mäter inga skills och har ingen balans allt på olika klasser.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grymt kul och döda DKs med min warrior :D I AV s¨kommer de alltid och death gripar mig och tror att de får död på mig men jag är ju 60 gearad så byebye :DDD

I say different, kolla in vurtne.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte Vurtne en sån som dödar låg-gearade folk sen tror han är bra? BG takes skills yo. Folk går bg med kass gear för att geara upp, skillade går bg för att få daily bg done. Vurtne är kul och så, men overrated.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ingen skill någon stans då du alltid hittar någon med nästan 0 i resllience och du crittar skyhög skada.

Inte ens på 2on2 är det balanserat så Discpriest/Rogue Combos är helt skilllöst också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...