Hoppa till innehåll

Kompis-problem


Ghostbuster9
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej allihopa! Jo jag har ett stort problem. Det är att i höstas så började jag i en ny klass. Jag blev kompis med alla förutom en på en vecka. Den som jag inte blev kompis med var väldigt blyg och väldigt ensam. Så jag började prata med honom för jag tyckte synd om honom. Han var rätt trevlig då. Dagarna gick och gick och vi pratade med varandra. Men en dag så hände det nåt konstigt som alla fick veta. Nämligen att han inte följde efter mig för att jag var med mina andra kompisar i klassen. Det gjorde at många började snacka skit om honom och tycka att han var konstig och inte bry sig om honom. Så han var tyst i resten av terminen. Sen på vårterminen så blev vi lite mer kompisar men han skämmer alltid ut sig själv och ljuger för andra. Vart jag än går så vill han följa efter mig och när jag är med andra så går han. Idag så var han konstig så jag pratade med honom. Då försökte han hitta på andra saker snacka om (vi körde fotboll på gympan). Då sa han att jag spelade snällt mot alla förutom honom och då fick han veta att jag hade varit ihop med en tjej i klassen! Snälla vad ska jag göra detta har förstört min vänskap till kompisar och förhållanden!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låt mig se om jag har fattat rätt...

Du vill få honom att sluta följa efter dig?

Eller vill du bli kompis med honom fast han är jobbig?

Kan bli svårt att få honom att ändra på sig och bli cool om han är jobbig, säg till honom att du inte vill att han skall följa efter dig.

 

Sen så ska man självklart alltid klaga när någon skriver en tråd, så; dela in din text i typ 3 stycken så blir det lättare att läsa (och förstå).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkar som om hälften av trådarna handlar om personer som blir förföljda...

Så killen är blyg, 12 år (vem skulle kunna tro det), och gillar inte de andra i klassen. Sånt händer.

Med tanke på din ålder så antar jag att det enda som kan åstadkommas är att ni slutar prata och han lämnar dig ifred...

Synd bara att det innebär att han blir totalt utfryst.

 

Då sa han att jag spelade snällt mot alla förutom honom och då fick han veta att jag hade varit ihop med en tjej i klassen!

 

Eh...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar hur folk tänker när dom frågar om sådana här saker på ett forum?

 

Ta ett snack med polarna och bara skit i han istället.

Men då blir han ju totalt utfryst! Och det är ju inte särskilt snällt!

 

Gör inte så då då?

 

Jag skulle dock aldrig tolerera att någon, mot min vilja, följer efter mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar hur folk tänker när dom frågar om sådana här saker på ett forum?

 

Ta ett snack med polarna och bara skit i han istället.

Men då blir han ju totalt utfryst! Och det är ju inte särskilt snällt!

 

Gör inte så då då?

 

Jag skulle dock aldrig tolerera att någon, mot min vilja, följer efter mig.

 

Tror nog att det är den enda vögen ut han får skylla sig själv att han är så blyg!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar hur folk tänker när dom frågar om sådana här saker på ett forum?

 

Ta ett snack med polarna och bara skit i han istället.

Men då blir han ju totalt utfryst! Och det är ju inte särskilt snällt!

 

Gör inte så då då?

 

Jag skulle dock aldrig tolerera att någon, mot min vilja, följer efter mig.

 

Tror nog att det är den enda vögen ut han får skylla sig själv att han är så blyg!

 

Man kan INTE hjälpa att man är blyg!

Det bästa sättet är att prata med honom? Om det inte hjälper så får du prata med hans föräldrar..

Redigerat av JonteFire2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar hur folk tänker när dom frågar om sådana här saker på ett forum?

 

Ta ett snack med polarna och bara skit i han istället.

Men då blir han ju totalt utfryst! Och det är ju inte särskilt snällt!

 

Gör inte så då då?

 

Jag skulle dock aldrig tolerera att någon, mot min vilja, följer efter mig.

Tror nog att det är den enda vögen ut han får skylla sig själv att han är så blyg!

 

Man kan INTE hjälpa att man är blyg!

Det bästa sättet är att prata med honom? Om det inte hjälper så får du prata med hans föräldrar..

 

Hans föräldrar bryr sig inte om honom och ingen vill prata med honom alla snackar skit om honom till och med tjejer!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...