Hoppa till innehåll

Skivproblem!


Legenden
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo, läget är att jag har fått två repor i mitt GH:M nyligen.

Jag hörde att mitt xbox började typ scratcha och låta annorlunda.

 

Nu har jag repor på både insidan av skivan och de värsta ligger precis på kanten av skivan.

 

Snälla vad kan jag göra åt dessa repor?

 

Ge mig tips och tricks.

 

Mvh: Legenden

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet 2 enklare alternativ:

 

1. Jag har hört att man kan lägga på tandkräm på skivan, sen var det något mer som jag tyvärr inte kommer ihåg.

2. Åk till närmsta Game-butik och be dem att slipa skivan, det kostar ca 40kr per skiva.

 

OBS att jag aldrig har testat det första alternativet, jag har bara hört att det ska funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet 2 enklare alternativ:

 

1. Jag har hört att man kan lägga på tandkräm på skivan, sen var det något mer som jag tyvärr inte kommer ihåg.

2. Åk till närmsta Game-butik och be dem att slipa skivan, det kostar ca 40kr per skiva.

 

OBS att jag aldrig har testat det första alternativet, jag har bara hört att det ska funka.

 

 

Tandkräm har funkat för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet 2 enklare alternativ:

 

1. Jag har hört att man kan lägga på tandkräm på skivan, sen var det något mer som jag tyvärr inte kommer ihåg.

2. Åk till närmsta Game-butik och be dem att slipa skivan, det kostar ca 40kr per skiva.

 

OBS att jag aldrig har testat det första alternativet, jag har bara hört att det ska funka.

 

 

Tandkräm har funkat för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag vet 2 enklare alternativ:

 

1. Jag har hört att man kan lägga på tandkräm på skivan, sen var det något mer som jag tyvärr inte kommer ihåg.

2. Åk till närmsta Game-butik och be dem att slipa skivan, det kostar ca 40kr per skiva.

 

OBS att jag aldrig har testat det första alternativet, jag har bara hört att det ska funka.

 

 

 

Tandkräm har funkat för mig.

 

Altså, tandkräm har jag prövat men det blev bara repigare av det. Men om jag lämnar spelet på gamestop, tyvärr har jag inte köpt spelet där utan på cdon, och där har de inget GP* som försäkrar mitt spel med en garanti.

 

Ska lämna spelet på slipning hos en filmbutik som kan slipa det åt mig.

 

Tackar för alla svaren, ska kolla upp allt och kanske försöka med tandkräm igen. :lol:

 

(*GP= Game Protection)

Redigerat av Legenden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...