ExorZ Skrivet 26 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2010 Så länge du kan stå ut tycker jag att man skall undvika alvedon eller liknande vid feber.JA FAN AKTA DIG FÖR ALVEDON!!! DIN LEVER KOLLAPSAR OM DU TAR ALVEDON, DET STÅR PÅ BAKSIDAN AV FÖRPACKNINGEN!!! Am I right? ;) Jag är inte aggressiv ! JAG ÄR INTE AGGRESSIV! amirite? Borde det inte vara bäst för kroppen att undvika så mycket medicin som möjligt, om det är inte är nödvändigt. Så kroppen inte vänjer sig vid olika mediciner. Så när du är riktigt sjuk så tar medicinen mera? Tror det ska vara nått sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 26 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2010 Dessutom kommer ju febern av en anledning, det borde ju ta längre tid att bli frisk om man käkar massa alvedon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 26 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2010 Dessutom kommer ju febern av en anledning, det borde ju ta längre tid att bli frisk om man käkar massa alvedon.Du menar att han tar alvedon, känner sig frisk, går ut, blir mer sjuk. Istället för att skippa vara ute och vila upp kroppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 26 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2010 Borde det inte vara bäst för kroppen att undvika så mycket medicin som möjligt, om det är inte är nödvändigt.Undantag är ju om staten säger att man ska ta det, då måste det vara bra och relevant, t.ex. om staten säger: "Ta detta vaccin så hindrar du andra från att smittas och dödstalet minskar med 500 personer." i sådana fall ska man verkligen ta medicin, för det är staten som säger det och de har alltid ditt väl och ve som högsta prioritering, staten ÄR sanningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Theshawty Skrivet 26 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2010 (redigerat) Så länge du kan stå ut tycker jag att man skall undvika alvedon eller liknande vid feber. JA FAN AKTA DIG FÖR ALVEDON!!! DIN LEVER KOLLAPSAR OM DU TAR ALVEDON, DET STÅR PÅ BAKSIDAN AV FÖRPACKNINGEN!!! Am I right? ;) Det är mer, varför proppa i dig främmande substanser när du egentligen mår bra men bara är lite varm? Bättre att bara lägga sig ned och ta det lugnt då. Det har ju alltid funkat innan alvedons (och andra värktabletters) tid. ;) Jag tvekar alltid med att ta värktabletter när jag har feber, men funkar inte det så... Jag försöker alltså lägga mig ner, ta det lugnt, och möjligtvis försöka sova. Ibland funkar det, och för det mesta så är sömn jag behöver. Man kan faktiskt känna sig lite febrig om man sover för lite och dricker för lite vätska. Tror det var nåt sådant... Redigerat 26 Mars 2010 av Theshawty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 26 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2010 Det har ju alltid funkat innan alvedons (och andra värktabletters) tid. ;) Jag tvekar alltid med att ta värktabletter när jag har feber, men funkar inte det så... Jag försöker alltså lägga mig ner, ta det lugnt, och möjligtvis försöka sova. Ibland funkar det, och för det mesta så är sömn jag behöver. Man kan faktiskt känna sig lite febrig om man sover för lite och dricker för lite vätska. Tror det var nåt sådant... Mjo, får inte kroppen nog med vila eller vätska så mår man dåligt, om man får feber eller inte vet jag icke, men mår dåligt gör man ju naturligt. @Dave: med nödvändigt menade jag att man är så sjuk så man kan inte bli frisk av sig själv utan behöver medicin för att bli frisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Theshawty Skrivet 26 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2010 Det har ju alltid funkat innan alvedons (och andra värktabletters) tid. ;) Jag tvekar alltid med att ta värktabletter när jag har feber, men funkar inte det så... Jag försöker alltså lägga mig ner, ta det lugnt, och möjligtvis försöka sova. Ibland funkar det, och för det mesta så är sömn jag behöver. Man kan faktiskt känna sig lite febrig om man sover för lite och dricker för lite vätska. Tror det var nåt sådant... Mjo, får inte kroppen nog med vila eller vätska så mår man dåligt, om man får feber eller inte vet jag icke, men mår dåligt gör man ju naturligt. @Dave: med nödvändigt menade jag att man är så sjuk så man kan inte bli frisk av sig själv utan behöver medicin för att bli frisk. Men kan inte för lite sömn plus för lite vätska ge feberliknande symtom? Jag har läst att ju mindre sömn man får, desto mer försvagas immunförsvaret. Mycket sömn (8h +) bygger upp ett starkt immunförsvar för kroppen får all vila den behöver. Eller är jag helt ute och cyklar nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 26 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2010 @Dave: med nödvändigt menade jag att man är så sjuk så man kan inte bli frisk av sig själv utan behöver medicin för att bli frisk.Ja det är klart, det gäller att man ligger varmt, så varmt man kan, så svettas man ut skiten i kroppen. det är därför kroppen höjer temperaturen, för att ta dö på skiten med värme och få en att börja svettas så att det trycks ur kroppen. Helst ska man ha dubbla täcken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2010 @Dave: med nödvändigt menade jag att man är så sjuk så man kan inte bli frisk av sig själv utan behöver medicin för att bli frisk.Ja det är klart, det gäller att man ligger varmt, så varmt man kan, så svettas man ut skiten i kroppen. det är därför kroppen höjer temperaturen, för att ta dö på skiten med värme och få en att börja svettas så att det trycks ur kroppen. Helst ska man ha dubbla täcken. Man ska inte koka ihjäl hjärnan heller, sova med dubbla täcken är inget man ska göra om man har feber. -.- Svett har inget att göra med bakterier/virus som gör dig sjuk och febrig, förutom att det svalkar av dig något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 26 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2010 @Dave: med nödvändigt menade jag att man är så sjuk så man kan inte bli frisk av sig själv utan behöver medicin för att bli frisk. Ja det är klart, det gäller att man ligger varmt, så varmt man kan, så svettas man ut skiten i kroppen. det är därför kroppen höjer temperaturen, för att ta dö på skiten med värme och få en att börja svettas så att det trycks ur kroppen. Helst ska man ha dubbla täcken. Man ska inte koka ihjäl hjärnan heller, sova med dubbla täcken är inget man ska göra om man har feber. -.- Svett har inget att göra med bakterier/virus som gör dig sjuk och febrig, förutom att det svalkar av dig något. Mjo har lärt mig att man inte ska kyla ner sig eller värma upp sig, utan hålla sig lugn så kroppen kan återhämta sig. Sova borde vara bäst så kroppen får arbeta i fred. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dragonhead Skrivet 27 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 Det verkar som om jag har fått dom svar jag sökte om när man ska ta alvedon, tråden kan bli låst nu. Tycker ändå det verkar på som om den håller på at spåra ur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2010 Så länge du kan stå ut tycker jag att man skall undvika alvedon eller liknande vid feber. JA FAN AKTA DIG FÖR ALVEDON!!! DIN LEVER KOLLAPSAR OM DU TAR ALVEDON, DET STÅR PÅ BAKSIDAN AV FÖRPACKNINGEN!!! Am I right? ;) Det är mer, varför proppa i dig främmande substanser när du egentligen mår bra men bara är lite varm? Bättre att bara lägga sig ned och ta det lugnt då. Detta. Dessutom febern hjälper dig bli frisk så det är ju lite dumt att mixtra med det i onödan, det förstår säkert även du Dave lille. (Annars är Alvedon säkert en konspiration!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.