Kevve Skrivet 29 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2010 Någon som kan plocka ihop ett snabbt uppgraderingspaket till min dator? Har en budget på runt 6.000kr och jag behöver processor, moderkort och grafikkort. Vill kunna köra wow (helst på ultra) i ungefär 40-60fps i raids. ati/nvidia kvittar, bara det ger prestanda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 29 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2010 AMD eller Intel? Vad har du för socket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 29 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2010 (redigerat) AMD eller Intel? Vad har du för socket?Socket för vad? Jag sa att det kvittar vilket. Det som ger mest prestanda för priset antar jag. Jag tänkte något sånt här, vet inte om det går ihop dock. [EDIT] Bytte ut grafikkortet emot HD5850 Klarar man 60fps i raids på wow med den? Redigerat 29 Mars 2010 av Critical Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 29 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2010 Tyvärr vet man aldrig hur WoW presterar eftersom det scalar asdåligt med ny hårdvara så ha inte för stora förhoppningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 29 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2010 Tyvärr vet man aldrig hur WoW presterar eftersom det scalar asdåligt med ny hårdvara så ha inte för stora förhoppningar. ~60fps är inte så jättestora förhoppningar. Det behöver heller inte vara på ultra, men helst. Det är ju alltid kul med lite extra (: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 29 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2010 http://www.inet.se/artikel/5308652/amd-phe...xta-4gb-mw2-esd Så får du ju med MW2 också! :D Och grafikkort vet jag inte... :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 29 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2010 Jo men med WoW vet man aldrig. Har hänt i många fall för andra spelare att prestandan försämrats när de uppgraderat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 30 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2010 AMD eller Intel? Vad har du för socket?Socket för vad? Jag sa att det kvittar vilket. Det som ger mest prestanda för priset antar jag. Jag tänkte något sånt här, vet inte om det går ihop dock. [EDIT] Bytte ut grafikkortet emot HD5850 Klarar man 60fps i raids på wow med den? Nja, ett 5830 ska man hålla sig ifrån då det inte har bra prestanda för pengarna, tror att antingen ett 5850 eller 5770 passar dig mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 30 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2010 Jo men med WoW vet man aldrig. Har hänt i många fall för andra spelare att prestandan försämrats när de uppgraderat.Menar du att spel från 2004 eller liknande att man får en lägre FPS och sånt eller? För alla spel som inte är till Windows 7/Vista på min dator, där så får jag aldrig en stadig FPS. Där pendlar den mellan 20 och 220 :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 30 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2010 Inte nödvändigtvis. Beror på motorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 30 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2010 (redigerat) AMD eller Intel? Vad har du för socket? Socket för vad? Jag sa att det kvittar vilket. Det som ger mest prestanda för priset antar jag. Jag tänkte något sånt här, vet inte om det går ihop dock. [EDIT] Bytte ut grafikkortet emot HD5850 Klarar man 60fps i raids på wow med den? Nja, ett 5830 ska man hålla sig ifrån då det inte har bra prestanda för pengarna, tror att antingen ett 5850 eller 5770 passar dig mer. Jo, jag bytte till 5850. Får hoppas jag kan köra wow med stadig 60fps i raids bara. Jag vill bara veta ifall delarna funkar med varandra ~ Redigerat 30 Mars 2010 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.