Hoppa till innehåll

Sömnproblem


Intense
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Topic.

Jag har sömnproblem, jag är aldrig trött. Snart är klockan 03.30. Och vi ska till släkten imorrn/idag och fira Påsk. Vad ska jag göra?

Det kan vara ett STORT problem. Har du testat åka till en läkare för att se vad det kan vara frågan om?

 

Sitter du mycket vid datorn? Hjärnan kan anstränga sig väldigt mycket och får inte helt enkelt tillräckligt med syre när man sitter vid datorn 24/7.

 

Att besöka läkare är nog det första jag skulle göra.

 

Men vänta nu lite?

 

Det är ju påsklov, då ska man vara uppe sent?

 

att inte jag fick skriva det :P

men det är så

jag spelar dator långt in på kvällarna och kan inte sova

så jag tog upp det för våran skolsyster som sa att man ska stänga av datorn 2 timmar innan man ska sova, så att kroppen ska kunna slappna av

Jag vet inte riktigt om det är så men jag kan sova mycket snabbare när jag inte har spelat dator

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Topic.

Jag har sömnproblem, jag är aldrig trött. Snart är klockan 03.30. Och vi ska till släkten imorrn/idag och fira Påsk. Vad ska jag göra?

 

Det kan vara ett STORT problem. Har du testat åka till en läkare för att se vad det kan vara frågan om?

 

Sitter du mycket vid datorn? Hjärnan kan anstränga sig väldigt mycket och får inte helt enkelt tillräckligt med syre när man sitter vid datorn 24/7.

 

Att besöka läkare är nog det första jag skulle göra.

 

Men vänta nu lite?

 

Det är ju påsklov, då ska man vara uppe sent?

 

att inte jag fick skriva det :P

men det är så

jag spelar dator långt in på kvällarna och kan inte sova

så jag tog upp det för våran skolsyster som sa att man ska stänga av datorn 2 timmar innan man ska sova, så att kroppen ska kunna slappna av

Jag vet inte riktigt om det är så men jag kan sova mycket snabbare när jag inte har spelat dator

 

Jag tror det är lite bullshit. Så är det inte för mig. Jag somnar lika snabbt ändå om jag har suttit vid datorn innan jag går o lägger mig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Topic.

Jag har sömnproblem, jag är aldrig trött. Snart är klockan 03.30. Och vi ska till släkten imorrn/idag och fira Påsk. Vad ska jag göra?

 

Det kan vara ett STORT problem. Har du testat åka till en läkare för att se vad det kan vara frågan om?

 

Sitter du mycket vid datorn? Hjärnan kan anstränga sig väldigt mycket och får inte helt enkelt tillräckligt med syre när man sitter vid datorn 24/7.

 

Att besöka läkare är nog det första jag skulle göra.

 

Men vänta nu lite?

 

Det är ju påsklov, då ska man vara uppe sent?

 

att inte jag fick skriva det :P

men det är så

jag spelar dator långt in på kvällarna och kan inte sova

så jag tog upp det för våran skolsyster som sa att man ska stänga av datorn 2 timmar innan man ska sova, så att kroppen ska kunna slappna av

Jag vet inte riktigt om det är så men jag kan sova mycket snabbare när jag inte har spelat dator

 

Jag tror det är lite bullshit. Så är det inte för mig. Jag somnar lika snabbt ändå om jag har suttit vid datorn innan jag går o lägger mig.

 

det kan ju också vara från person till person

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well jag behövde gå till någon sjuksköterska på skolan pga mina sömn problem, och hon sa en massa saker, t.ex. att jag ska vara uppe 16 timmar, inte mer eller mindre, och självklart under dagen, så typ gå upp 8, ät ordentliga måltider under dagen, var aktiv så mycke som de går, och ät inte för mycket precis innan du ska sova.

 

Sedan sa hon också att sömnen du upplever som ung kommer sitta kvar när du blir äldre, så du måste ta hand om den om din sömn ska bli bra när du blir äldre och jobbar hårt etc. Och ifall du inte kan sova för du tänker på saker, ska du skriva upp de på ett papper, sedan ta itur med dom när man vaknat istället, eller så kan man ta en timme innan man måste sova och tänka på alla tankar man har så man får det ur sig. Ifall de är jobbiga saker man tänker på så kan man skriva upp dom och gå till en kurator eller liknande och prata om dessa tankar och kanske få dom ur huvudet.

 

Säger bara det hon sa.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...